معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار یتیم از سوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی تحت پوشش قرار گرفته و زندگی آنها اداره می شود.

فعالیت یک میلیون و دویست هزار حامی کمیته امداد در کشورعلی محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: با اطلاع رسانی شفاف و دقیق خدمات و عملکرد این نهاد می توان شاهد افزایش مشارکت خیران در برنامه های کمیته امداد و  کمک به نیازمندان باشیم.

وی با بیان اینکه ضعف دانش دینی و اجتماعی همچنین بی تفاوتی و بی توجهی نسبت به همنوع از دلایل وجود فقر و فقیر در جامعه است، خاطر نشان کرد: در سال های گذشته این نهاد سعی کرد تا در کنار توجه به معیشت مددجویان، برای ایتام نیز برنامه ریزی کند و با مشارکت خیران گامهای موثری برای رفع نیازهای آنها بردارد.

ذوالفقاری با اشاره به فعالیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی در کشور افزود: با پیوستن خیران ونیکوکاران زمینه حمایت از ایتام عملیاتی می شود که در حال حاضر ۲۰۰ هزار یتیم از سوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی تحت پوشش قرار گرفته و زندگی آنها اداره می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد یادآور شد: یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در سال گذشته از خیران جمع آوری شد که ۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از محل صدقات، ۴۰۰ میلیارد تومان اکرام ایتام و سایر کمک ها از محل زکات، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، و مناسبت های مختلف بوده که هدف گذاری جمع آوری کمک در سال جاری یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و این کمک ها در کنار منابع دولتی صرف رفع نیازهای مختلف مددجویان و به ویژه در زمینه توانمندی خانواده های نیازمند می شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار