فرماندار ریگان گفت: در اثر بروز پدیده ریزگردها در شهرستان ریگان امروز اسمان شهر ریگان به تاریکی فرو رفت .

کاهش دید افقی در شهرستان ریگان در پی بروز پدیده ریزگردهابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان امین باقری فرماندار ریگان گفت: پدیده ریزگردها که از دقایقی قبل در شهرستان ریگان نمایان شده است باعث کاهش دید افقی در محور ترانزیت ریگان چابهار وریگان نرماشیر شده است .

وی از رانندگان این محور خواست به دلیل کاهش دید افقی با احتیاط رانندگی نمایند .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه مجوز احداث ایستگاه پایش ریزگردها در شهرستان ریگان توسط اداره کل محیط زیست استان صادر شده است بیان داشت: مکان احداث این ایستگاه در شهرستان تعیین گردید .

باقری یاد اور شد؛ از بین رفتن پوشش گیاهی در شهرستان ،این شهرستان را تبدیل به کانون بحران فرسایش بادی در کشور تبدیل نموده است.

وی با اشاره به اینکه اقداماتی در زمینه مهار ریزگردها در این شهرستان انجام شده است خواستار تخصیص اعتبارات ملی جهت مهار ریزگردها در این شهرستان شد .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه ریزگردها مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی به وجود آورده است بیان داشت: تمامی مراکز بهداشتی درمانی در حالت آماده باش در شهرستان می باشند .

باقری تصریح کرد:  نیروهای امدادی وپلیس راه ریگان ایرانشهر در محور ریگان ایرانشهر در حالت آماده باش قرار دارند .

وی افزود: هر لحظه بر غلظت ریزگردها در این شهرستان افزوده می شود .

ریگان بعد از خوزستان دومین کانون بحران ریزگردها در کشور می باشد که تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.

همچنین فردیدن حشمتی  مدیر شبکه بهداشت و درمان ریگان با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی ریگان در حالت آماده‌باش است گفت: در پی هجوم ریزگردها به شهرستان ریگان از صبح امروز ۲۶ نفر راهی مراکز درمانی شدند.

انتهای پیام/س

مراکز بهداشتی و درمانی ریگان در حالت آماده‌باش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.