گونه منقرض شده "خروس کولی دشتی" در خوزستان مشاهده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان داشت: خروس کولی دشتی یا خروس کولی اجتماعی از پرندگان بسیار کمیاب است که در 3 دهه اخیر در استان مشاهده نشده بود و در سطح جهان در فهرست گونه‌های به شدت در خطر انقراض قرار داشته است.

وی تصریح کرد: در آخرین فهرست ارائه شده از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت سازمان ملل متحد (I.U.C.N) که به مطالعه کلیه گونه‌های جانوری و گیاهی در سطح کره زمین می‌پردازد، این گونه در طبقه بسیار بحرانی و منقرض شده اعلام شده است.

لاهیجان‌زاده در خصوص کشف این گونه اذعان داشت: این پرنده به صورت زنده از 3 متخلف سابقه‌ دار شکار و صید در منطقه دشت‌آزادگان کشف شده که محل زنده‌گیری این گونه را در زیستگاه‌های طبیعی بین شوش و دشت‌آزادگان عنوان کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: از این متخلفین علاوه بر این پرنده با ارزش، تعداد 16 قطعه "با قرقره" نیز کشف و ضبط گردید.

این مقام مسئول گفت: خروس کولی دشتی یا خروس کولی اجتماعی یکی از پرندگان بسیار کمیاب از خانواده سلیمیان است که با پیشانی و نوار ابروی سفید و تارک سیاه از بین سایر خروس کولیان تشخیص داده می‌شود.

انتهای پیام/گ

مشاهده خروس کولی دشتی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.