مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت:۵۱ درصد روستا‌های آذربایجان غربی از نعمت گاز برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی عصر سه شنبه در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای مهاباد با بیان اینکه امسال ۴۴۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده است افزود: در حال حضار متوسط بهره مندی از گاز در روستا‌های آذربایجان غربی بیش از ۵۱ درصد است.

وی ادامه داد: ۷۸۰ کیلومتر لوله گذاری شبکه گاز در این روستا‌ها انجام و ۱۲ هزار انشعاب جدید واگذار شده است.

شیخی اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کشور برای افزایش امکانات رفاهی روستائیان به ویژه در مناطق محروم، گازرسانی به دورترین مناطق نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طرح گازرسانی به ۳۱ روستای آختاچی غربی در مهاباد با مجموع ۲۴۳ کیلومتر لوله گذاری و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می‌رسد و هفت هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت را در قالب یکهزار و ۸۳۰ خانوار زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: با اتمام این طرح تعداد روستا‌های زیر پوشش نعمت گاز مهاباد به بیش از ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.
 

۹ هزار تن قیر برای آسفالت معابر، کوچه‌ها استفاده شده است

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گازرسانی به روستا‌ها بر اساس قانون پنجم توسعه در دست اجراست و امسال تحولی در خصوص گازرسانی در مهاباد شکل گرفته است.

جلال محمودزاده همچنین با اشاره به تلاش مسئولان برای عمران و آبادانی روستا‌های مهاباد، اظهار داشت: امسال ۹ هزار تن قیر برای آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های روستایی مورد استفاده قرار گرفته است.

گازرسانی به روستا‌های بخش مرکزی از مهمترین اقدامات دولت است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت گازرسانی و خدمات رفاهی به روستا‌ها اظهارداشت: امروز در سایه امنیت پایداری که به برکت این نظام داریم، توانستیم خدمات و امکانات را به روستا‌ها بیاوریم.

ایرج شجاعی ادامه داد: اگر خدمات و امکانات در روستا تقویت شود، از مهاجرت روستائیان به شهر پیشگیری میشود و تولید در بخش روستا و اقتصاد روستا بهبود می‌یابد ما باید بخش اقتصادی و درآمدی در روستا را تقویت کنیم.

فرماندار مهاباد گفت: امروز گازرسانی به روستا‌های بخش مرکزی از مهمترین اقدامات دولت است که با اعتبار کلان انجام می‌گیرد و امیدواریم در سایه نظام و این امنیت بتوانیم شاهد رشد و توسعه در روستا‌ها باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.