استاندار قزوین گفت: احزاب، هیجانات کاذب سیاسی را کنترل و آن را به فعالیت سیاسی تبدیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی در نشست با احزاب استان یکی از مشکلات جامعه را تعادل نداشتن در فعالیت‌های سیاسی بیان کرد و گفت::در زمان انتخابات تب هیجانات و فعالیت‌های سیاسی به درجه بالا می‌رسد و با پایان انتخابات فروکش می‌کند و وجود حزب از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری می‌کند.

زاهدی افزود: احزاب می‌توانند با نقد و نظر اصلاحی برای توسعه جامعه اقدام کنند و موارد مهم و جدیدی را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: احزاب و رسانه‌ها برآیند افکار عمومی هستند و در فضای سیاسی امروز مردم باید مشارکت داشته باشند که این تعامل تنها حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها محدود نمی‌شود.

استاندار قزوین افزود: برای مشارکت مطلوب مردم در فضای سیاسی جامعه باید تشکیلاتی به نمایندگی از افکار عمومی ایجاد شود و در مسائل مختلف جامعه مشارکت کنند.

استاندار اضافه کرد : حزب یک مکانیزم و ابزار مناسب برای انتقال قدرت است چراکه با وجود حزب انتقال قدرت عالمانه‌تر، قانون‌مندتر و با آرامش صورت گرفته و از حرکت‌های توده‌وار هیجانی و تنش‌ها جلوگیری می‌کند.

زاهدی گفت: منتقد، حامی، اصلاح‌گر از انواع احزابی هستند که نقش "دولت در سایه"را ایفا می‌کنند و می‌توانند فعالیت مجموعه مسئولان و قوا را رصد کنند.

استاندار اضافه کرد: احزاب بزرگ دنیا سیستم آموزشی و تربیت نیرو دارند، اما در ایران به این مسئله توجه کمتری می‌شود.

زاهدی گفت: اگر احزاب از حالت شفافیت و انسجام خارج شوند به فرقه تبدیل می‌شوند که نمونه بارز آن منافقین هستند.

استاندار بیان کرد: مهمترین کار حزب رقابت سیاسی است که در این زمینه باید به قواعد بازی پایبند باشند و پیروزی و شکست را بپذیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات احزاب در کشور شناخت درست نداشتن ازجامعه است که توانایی تطبیق رفتار با جامعه را تضعیف می‌کند.

زاهدی افزود : یکی از آفات حزبی کشور «دولتی بودن احزاب» است که در برخی مواقع سبب جدایی از مردم و دولتی ماندن حزب می‌شود.

استاندار گفت: برخی احزاب تنها با هدف پیروزی در انتخابات تشکیل می‌شوند که اینگونه احزاب انسجام نداشته و این مسائل آسیب‌هایی در کشور را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

 

دومین نشیت هم اندیشی با احزاب و تشکل های سیاسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار