شهردار آستانه اشرفیه و عضو شورای اسلامی کشل آزاد سرا آستانه اشرفیه به اتهام تخریب محیط زیست به دادگاه معرفی شدند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابراهیم غلامی رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت : با شکایت این اداره ، شهردار آستانه اشرفیه و یکی از اعضای شورای اسلامی روستای کشل آزاد سرا به اتهام تخریب محیط زیست از طریق برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه سفید رود به دادگاه معرفی شدند .

وی افزود: پس از صدور رای بدوی و درخواست تجدید نظر از سوی متهمان در نهایت دادگاه تجدید نظر گیلان حکم به جزای نقدی و همچنین تحمل حبس علیه متهمان پرونده صادر کرد.

رئیس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه گفت : بخشی از مجازات حبس به مدت دو سال تعلیق شده است تا در صورت تکرار جرم ، مجازات معلق شده به اجرا درآید.

غلامی افزود :براساس حکم صادر شده در دادگاه تجدید نظر ، شهردار آستانه ، به دلیل دراختیار قرار دادن ادوات برداشت شن و ماسه به پرداخت جزای نقدی معادل 10 میلیون ریال و عضو شورای اسلامی روستای کشل آزادسرا  نیز به دلیل تخریب محیط زیست از طریق برداشت حدود 4 هزار متر مکعب شن و ماسه در مساحتی در حدود 3هزارو 100 متر مربع از بستر رودخانه سفید رود به تحمل شش ماه حبس محکوم شد که با رعایت موازین قانونی دو سوم از زمان حبس به مدت دو سال به حالت تعلیق در خواهد آمد.

وی تصریح کرد: هر گونه برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه سفید رود در حوزه شهرستان آستانه اشرفیه ممنوع است و با متخلفان با قاطعیت برخورد خواهد شد.

 

 انتهای پیام/م.ع

محکومیت شهردار آستانه اشرفیه به جرم تخریب محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.