معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سطح استان اصفهان 59 درصد موقوفات مذهبی، 19 درصد اجتماعی و 17 درصد خیریه‌ای است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حسن امیری  امروز در نخستین همایش تجلیل از والدین و همسران خیر شهدای اصفهان اظهار کرد: اموالی که نگه‌داری و منفعت آن توسط شخصی آزاد شود جزو اموال موقوفه محسوب می‌شود.

وی افزود: در مجموع 750 نوع نیت وقف وجود دارد که در سطح استان اصفهان 59 درصد موقوفات مذهبی، 19 درصد اجتماعی و 17 درصد خیریه‌ای است که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت نیز نیاز به وقف وجود دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نیت موقوفات را نمی‌توان عوض کرد، برای مثال اگر قرآن در مسجدی وقف شد بیرون بردن آن اشکال دارد؛ یا اداره اوقاف باید متولی وقف باشد و یا خود اشخاص می‌توانند واقف شوند که اگر ادامه‌دهنده وقف فرزندان یک فرد باشد، اوقاف نیز همچون ثبت احوال این موضوع را بررسی می‌کند تا به شکل درست ادامه یابد.

وی در پایان عنوان داشت: اگر شخصی نتواند ادامه‌دهنده موقوفه باشد، اداره اوقاف آن موقوفه را از شخص می‌گیرد تا این وقف ادامه پیدا کند؛ با توجه به اینکه وقف ثبت می‌شود دیگر کسی نمی‌تواند موقوفه را پس گرفته یا وقف‌نامه را پاره کند.

 

انتهای پیام/م

 

19 درصدموقوفات اصفهان اجتماعی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.