رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: بر اساس برنامه و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ تولید و صادرات محصولات آبزیان و صنایع پتروشیمی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

ظرفیت تولید و صادرات آبزیان و محصولات پتروشیمی استان بوشهر افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ، سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست نقشه راه صنایع شیمیایی و پتروشیمی استان بوشهر، با اشاره به ظرفیت تولید بالای محصولات آبزیان و پتروشیمی استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر قطب تولید محصولات آبزیان و پتروشیمی بر اساس ظرفیت‌های موجود معرفی شده که بر این اساس میز صادرات این دو محصول در کشور به استان بوشهر واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در سازمان توسعه تجارت ایران 21 گروه کالایی برای تولید و صادرات تعریف شده است خاطر نشان کرد: بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها، میز تولید و توسعه صادرات تعیین و واگذار شده که میز آبزیان و صنایع پتروشیمی به استان بوشهر رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر بررسی مسائل و مشکلات چرخه صادرات دو محصول یاد شده در استان بوشهر تصریح کرد: در نشست‌های تخصصی راهکارها و پیشنهادات لازم برای سر و سامان دادن به مشکلات صادرات محصولات آبزیان و پتروشیمی ارائه می‌شود که این نشست در همین راستا در استان بوشهر برگزار شده است.

حسینی‌محمدی، تولید محصولات پتروشیمی را بخشی از سبد محصولات صادراتی استان بوشهر دانست و افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا افق 1404 سهم صادرات محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای جهانی و خاورمیانه به 3.6 درصد می‌‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت تولید متانول در کشور و افزایش صادرات این محصول بیان کرد: ظرفیت تولید متانول اکنون در کشور 5 میلیون تن در سال است که با افتتاح طرح‌‌های در دست اجرا تولید و صادرات این محصول تا پایان امسال افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به وجود 15 واحد صنایع پتروشیمی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: 15 مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر با سرمایه‌گذاری 105 هزار و 966 میلیارد ریال در استان بوشهر راه‌اندازی شده است که نقش مهمی در تولید، صادرات و اشتغال دارد.

حسینی‌محمدی از پیش بینی سرمایه‌گذاری در استان بوشهر در حوزه صنایع مختلف خبرداد و گفت: سرمایه‌گذاری 581 میلیارد ریالی در عرصه صنایع پتروشیمی و محصولات پایین دستی از برنامه‌های تدوین شده در استان بوشهر است.

انتهای پیام/ف

 افزایش ظرفیت تولید و صادرات آبزیان و محصولات پتروشیمی استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.