مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: بیش از از ۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در فارس وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳ هزار حلقه از آن پر و مسلوب‌المنفعه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه پارسال ۲ هزار و ۹۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس پر شد که ۲۰ درصد از کل چاه‌های مسلوب شده کشور بوده است، گفت: ۱۶ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان فارس وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۳ هزار حلقه از آن پر و مسلوب‌المنفعه شود.

وی با بیان اینکه متوسط عمق چاه‌های استان فارس ۲۵۰ متر است و بیشترین افت چاه‌های فارس در دشت ارسنجان با ۴۵ متر افت بوده است، افزود: بیشترین عمق چاهی که در استان فارس حفر شده چاهی در جهرم با ۵۱۰ متر عمق بوده است.

دهقانی با بیان اینکه ۹۲ درصد آب استان فارس در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و ۲ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود، ادامه داد: حساسیت فارس باید در زمینه نگهداری منابع آب بیشتر باشد، زیرا عمده اقتصاد این استان بر پایه کشاورزی و کشاورزی ارتباط مستقیم با آب دارد.

وی با بیان اینکه قوانین موجود از بازدارندگی کافی برخوردار نیستند و هنوز ما قانونی برای الگوی کشت نداریم، اظهار کرد: در واقع قوانین آب مربوط به زمانی بوده که هنوز بحران آب به این شکل خود را نشان نداده بوده است.

دهقانی بیان کرد: چندین دهه در زمینه استفاده صحیح از منابع آب غفلت شده و در کنار خشکسالی، برداشت‌ها بی‌رویه از منابع آب سبب بروز بحران در این زمینه شده است و برای حل بحران آب نیاز است تمامی ذینفعان به دنبال ارائه راهکار مناسب باشند.
انتهای پیام/ر

وجود بیش از ۱۶ هزار حلقه چاه غیرمجاز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار