رئیس اتاق تعاون استان یزد گفت: 2 هزار تعاونی با 700 هزار عضو در این استان فعال است که عمده آنها متعلق به شرکت های تعاونی مسکن مهر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  احمد زاهدپناه  رئیس اتاق تعاون استان یزد گفت: از پنج هزار شرکت تعاونی ثبت شده ، 2 هزار تعاونی با 700 هزار عضو در این استان فعال است که عمده آنها متعلق به شرکت های تعاونی مسکن مهر است.

زاهدپناه امروز یکشنبه 23مهر در نشست خبری مسئولان اتاق تعاون یزد با خبرنگاران با بیان اینکه در تعاونی ها حرف اول را خرد جمعی می زند افزود: تعاونی ها بر مبنای هفت اصل عضویت اختیاری، کنترل دموکراتیک، مشارکت اقتصادی، خودگردانی و عدم وابستگی، آموزش، مهمکاری بین تعاونی‌ها و توجه به جامعه فعالیت می کنند.

وی افزود: با توجه به سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی سهم 25 درصد برای تعاونی ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده بود که امیدواریم این موضوع مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

رئیس اتاق تعاون یزد با بیان اینکه 20وظیفه برای بخش تعاون تعریف شده است، ادامه داد: در این استان تعاونی ها در قالب 16 اتحادیه تعاونی فعال است و بر مبنای ماده 76 قانون تعاون ، هر شرکتی که برای بروز رسانی اطلاعات اقدام نکرده نمی تواند از خدمات اداره تعاون استفاده کند.

زاهد پناه با بیان اینکه در آینده نزدیک تمام کارت ‌های تعاونی‌ها به‌صورت الکترونیکی ارائه خواهد ‌شد، تاکید کرد: مرجع صدور کارت بازرگانی برای شرکت های تعاونی این اداره است و هم اکنون از میان کارت های صادر شده 136 کارت بازرگانی تعاونی در استان فعال است.

وی آموزش را مهمترین وظایف این مجموعه عنوان کرد و افزود: واحد آموزش اداره تعاون استان از سال 93 حدود 11 هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار کرده و تقویم آموزشی امسال نیز در اختیار شهرستان ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ی

فعالیت 2 هزار تعاونی دراستان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.