هاشمی در جمع خبرنگاران:

آمار و ارقام املاک واگذاری شده توسط شهرداری مشخص می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت:به شهرداری برای بررسی طرح واگذاری املاک سه ماه فرصت داده شده تا در صورتی که یکی از مصوبات مغایر با قانون باشد علاوه بر واگذاری، ردیف بودجه‌ای هم که برای آن اختصاص داده شده، رسیدگی شود.

آمار و ارقام املاک واگذاری شده توسط شهرداری مشخص می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر پنجم تهران،ری و تجریش بعد از سیزدهمین جلسه علنی شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در گذشته زمانی که شهرداری تهران بلدیه نام داشت طی قانونی تمام واگذاری املاک و اراضی شهرداری تهران برای استفاده در امور خیریه و فعالیت‌های عام‌المنفعه مقرر شد که به تصویب انجمن برسد.

هاشمی ادامه داد: این قانون با گذشت زمان و پیشرفت قوانین و ایجاد شرکت‌ها و سازمان ها و آیین‌نامه و اساسنامه‌هایی که برای شرکت‌ها نوشته شد زیر پا گذاشته شد از این رو قریب به اتفاق واگذاری‌ها به تصویب شورای شهر نرسیده است، بنابراین دوستانی که این طرح را ارائه دادند در نظر داشتند ارقام و آمار و فهرستی از واگذاری ها به اشخاص حقیقی و حقوقی مشخص شود و مشخص شود که واگذاری‌های رایگان و با شرایط مشخص در چه حد و اندازه‌ای است و آیا هنوز این واگذاری‌ها در مسیری که برای آن مشخص شده استفاده می‌شود یا خیر؟

وی ادامه داد: با این طرح شهرداری را ملزم به ارائه لیست و بررسی لیست واگذاری ها کرده تا هر کدام از آنها مغایر قانون است به شورا گزارش دهد تا شورا بررسی و نسبت به درست یا غلط بودن این واگذاری‌ها نظر دهد.

وی با بیان اینکه این طرح در مورد بهره‌برداری‌ها است و تفویض مالکیت در مراحل یعد رسیدگی خواهد شد، ادامه داد:البته  واگذاری‌ها اگر به صورت رایگان انجام شده باشد حتما بررسی خواهد شد.

وی افزود: به شهرداری تهران برای بررسی این طرح صرفا سه ماه فرصت داده شده است و در صورتی که یکی از مصوبات مغایر با قانون باشد علاوه بر واگذاری، ردیف بودجه‌ای هم که برای آن اختصاص داده شده باشد بررسی و رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/

فرصت 3 ماهه به شهرداری برای ارائه لیست واگذاری املاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
ااقای ریس شورا! قالیباف اصول گرا سوار موتور میشد سر صحنه قبلز همه حاضر میشد با مبارزه میکرد برای رفاه مردم تهران ب