پروژۀ خط آهن از مرز ايران تا ولسوالى «غوريان» ولایت هرات، تا 10 روز ديگر تکميل و به بهره برداری خواهد رسید.

راه آهن خواف - هرات 10 روز دیگر به بهره برداری می رسدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پروژۀ خط آهن از مرز ايران تا ولسوالى «غوريان» ولایت هرات، تا 10 روز ديگر تکميل و به بهره برداری خواهد رسید.

کار پروژۀ خط آهن که از مرز جمهوری اسلامی ایران به طول ۶٢ کیلومتر تا ولسوالی غوریان هرات امتداد می يابد، درماه ثور/ اردیبهشت ١٣٨۶ با هزینۀ ٧۵ میلیون دالر، کمک بلاعوض ایران آغاز گردید و قرار بود در بهار سال ۱۳۸۸ به بهره برداری برسد.

مسئولان مي گويند با اتمام اين پروژۀ بزرگ، تسهيلات لازم ترانسپورتى و تجارى فراهم شده و تجارت بين افغانستان و ايران، رونق بيشتری خواهد يافت.

«محمد رضا بهرامی»، سفير ايران در کابل، از کار ساخت خط آهن هرات - خواف  در ولايت هرات ديدن کرد و بر سرعت کار اين پروژه تاکيد نمود.

وى از سازندگان اين  راه آهن خواست که کارگران بیشتری را استخدام کنند تا کار خط آهن هرات - خواف هرچه زودتر پايان يابد.

مهندس «برزنونی»، متخصص ريل گذاری خط آهن هرات - خواف گفت: از مجموع  ٦٢ کيلومتر راه آهن در داخل خاک افغانستان، ٣٣ کيلومتر ريل گذاری شده و بقيۀ آن تا 10 روز ديگر تکميل شده و به بهره برداری خواهد رسيد.

مسئولان مى گويند راه  آهن هرات - خواف، در چهار بخش به طول ١٩١ کيلومتر ساخته مى شود که ١٣٩ کيلومتر آن، از کمک های ايران و بخش چهارم آن، از بودجه حکومت افغانستان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: راه آهن ، خواف ، هرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.