معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پیش بینی کرد امسال هزار و 500 تن میگو از آب های هرمزگان صید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،بارانی معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: پیش بینی می شود تا نیمه دوم آبان هزار و 500 تن میگو از آب های هرمزگان صید شود.

وی افزود: بیشتر میگو های صید شده وارد بازار استان و بخشی از آن به استان های کرمان، فارس و تهران فرستاده می شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پیش بینی کرد امسال حدود 300 تن میگو به کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات عربی متحده و چین صادر شود.
بارانی افزود: امسال 2 هزار صیاد با170 فروند لنج ، درصیدگاه های هرمزگان میگو صید می کنند.
وی گفت: شیلات هرمزگان امسال 45 میلیون قطعه بچه میگو را در استان برای بازسازی و جلوگیری از کاهش نسل میگو در ذخیره گاه های استان رها کرد .
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: صید غیرمجاز میگو در هرمزگان پیش از آغاز فصل قانونی ، یکی از مشکلات صیادان این استان است که با توجه به کوچک بودن میگو های صید شده خسارت جبران ناپذیری به منابع میگوی خلیج فارس وارد می شود .
بارانی افزود: امسال برای نخستین بار طرح دریابست از اول مهر به مدت 10 روز با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و دریابانی هرمزگان اجرا و از صید هر گونه آبزی در آب های استان جلوگیری شد.
این طرح با هدف بازسازی ذخایر، تخم ریزی آبزیان بارور، جلوگیری از صید غیرمجاز و آماده شدن صیادان برای صید میگو اجرا شد که نتیجه خوبی در بر داشت.

پارسال هزار و 600 تن میگو از صیدگاه های استان صید شد.
استان هرمزگان با داشتن بیش از 29 هزار صیاد، 22 بندرصیادی و صید سالانه بیش از 240 هزار تن آبزی رتبه نخست صید ساحلی در کشور را دارد.

انتهای پیام/ز

صید میگو در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.