معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کشف کالای قاچاق در سطح عرضه استان در 6 ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عطاپور معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: 9 هزار و 928 بازرسی در مدت یاد شده به ارزش 5.5 میلیارد ریال در حوزه قاچاق انجام شده و 239 مورد تخلف کشف و ضبط و به سازمان اموال تملیکی تحویل شده است.

وی اعلام کرد: یکهزار و 458 مورد از بازرسی های 6 ماهه امسال به صورت مشترک با نیروهای استاندارد، بهداشت و اتحادیه ها انجام شده است.

عطاپور با اشاره به اینکه بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده در استان در این مدت مربوط به سیگار و تنباکوست، افزود: مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، میوه و مرکبات، لوازم برقی، الکترونیکی و موبایل در رده های بعدی قرار دارند.

وی از طراحی سامانه های جدید کنترلی و نظارتی در کشور خبرداد و گفت: سامانه تجارت عملیاتی شده و سامانه های انبار و سردخانه، شناسه کالا و کد رهگیری در مرحله جمع آوری اطلاعات هستند که بزودی بهره برداری می شوند.

عطاپور اظهارکرد: در جمع آوری اطلاعات شناسه کالا، کالاهای سلامت محور در اولویت هستند و به تدریج برای همه کالاها شناسه صادر می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش محدودی از کالاهای قاچاق کشف شده در استان مربوط به طلا و جواهر است، نصب برچسب حاوی اطلاعات شناسایی کالا بر روی مصنوعات طلا و جواهر بدون کد شناسه را ضروری دانست.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه تولیدات جواهر و طلا دارای کد کارگاهی نباشند تقلبی محسوب می شوند.

 

انتهای پیام/ش

انجام یکهزار و 458 مورد  بازرسی در حوزه قاچاق  در آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار