رئیس اداره دامپزشکی گتوند از واکسیناسیون 135 هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های مسری و مشترک بین انسان و دام در این شهرستان در 6 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسلم همتیان، رئیس اداره دامپزشکی گتوند بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال بالغ بر 130 هزار راس دام سبک، 5 هزار راس دام سنگین و بالغ بر 600 قلاده سگ علیه بیماری های مسری و مشترک انسان و دام همچون آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، لامپی اسکین، هاری و بروسلوز واکسینه شدند.

وی اذعان داشت: در این مدت 900 هزار قطعه جوجه ریزی در 20 واحد مرغداری فعال با صدور 44مورد مجوز بهداشتی جوجه ریزی در این شهرستان صورت گرفته است.

همتیان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال صدها مورد بازرسی بهداشتی علاوه بر نظارت روزانه بر کشتارگاه دام شهرستان صورت گرفته و صدها کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف کشف، ضبط و معدوم شده است و تعدادی واحد صنفی متخلف پلمپ شدند.

رئیس اداره دامپزشکی گتوند به شهروندان توصیه کرد مواد خام مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه نمایند و نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به منطقه و امکان انتقال بیماری خطرناک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تماس با پرندگان خودداری کرده، از تهیه و مصرف مرغ زنده اجتناب کرده و توصیه‌های بهداشتی را در این زمینه جدی بگیرند.

انتهای پیام/گ

دام های سبک و سنگین گتوند واکسینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.