دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اندیشه وحدت و تقریب در میان مسلمانان و جوامع اسلامی از ضروری‌ترین تفکرات است.

مهم ترین هدف مجمع تقریب مذاهب حل مشکلات جهان اسلام است.حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی با شگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برگزاری اجلاس‌های متعدد از سوی مجمع تقریب مذاهب و تصمیم‌گیری برای ایجاد نهادهای تقریب محور با هدف به کارگیری نیروهای مستعد در سراسر جهان، اظهار کرد: اندیشه وحدت و تقریب در میان مسلمانان و جوامع اسلامی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تفکرات است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا نسبت به این مسئله اهتمام خاصی داشته و چنین اجلاس‌هایی برای رشد این قبیل اندیشه‌ها موثر است.

وی تصریح کرد: رشد و توسعه تفکر وحدت در میان جوانان مسلمان می‌تواند در حل مشکلات جهان اسلام پر ثمر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمين اختری با بیان اینکه مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد دارای علت‌های مختلفی است، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف مجمع حل مشکلات جهان اسلام و مسلمانانی است که درد و رنج را در نقاط مختلف جهان تجربه می‌کنند، بنابراین تشکیل نهادهای تقریب محور  کمک شایانی در این زمینه می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: هرگاه مشکلی برای مسلمانان به وجود می‌آید کمیته‌هایی وابسته به مجمع تشکیل می‌شوند و با استفاده از شخصیت‌های موثر جهان اسلام در صدد حل مشکلات بر می‌آیند.

انتهای پیام/

نهادهای تقریب مذهب نقش مهمی در حل مشکلات جهان اسلام دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار