هفتمین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در شهرستان تکاب افتتاح شد.

مدیرکل کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: در استان 6 کتابخانه سیار روستایی وجود دارد که با راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در شهرستان تکاب  تعداد آنها به 7 مورد رسید همچنین یک کتابخانه سیار نیز تا پایان سالجاری در شهرستان میاندوآب راه اندازی خواهد شد.

جواد زاهدی افزود: در کتابخانه سیار روستایی تکاب 6 هزار جلد کتاب وجود دارد که 20 روستا از روستاهای این شهرستان را تحت پوشش فعالیتهای فرهنگی، هنری، و ادبی قرار می دهد.

وی توسعه کتابخانه های سیار در استان را ضروری ذکر کرد و گفت: با راه اندازی این کتابخانه ها جدیدترین کتابهای حوزه کودک و نوجوان در اختیار کودکان روستایی قرار می گیرد.

زاهدی عضویت و استفاده از امکانات و فعالیتهای این کتابخانه ها را برای کودکان رایگان اعلام کرد و افزود: بدینوسیله میتوان کودکان را با خیالی آسوده به کانون و مربیان برای آموزش و یادگیری بیشتر و بهتر سپرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی اضافه کرد: تمامی فعالیت های فرهنگی و هنری موجود در کتابخانه های ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نمایش فیلم، کتابخوانی، نمایش عروسکی، نقد کتاب، نقاشی و خوشنویسی در کتابخانه های سیار روستایی نیز وجود دارد و برای این منظور نیروهای ماهر و متخصص تربیت شده است.

به گفته وی در حال حاضر ۶۰ هزار جلد کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان در 7 کتابخانه سیار روستایی استان برای بهره مندی کودکان موجود است.

زاهدی همچنین از راه اندازی مرکز عرضه محصولات فرهنگی کانون در مسیر توسعه اقتصاد مقاومتی در این شهرستان خبر داد و گفت: این فروشگاه در فضایی به مساحت 150 متر مربع و برای عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب، لوازم التحریر و سرگرمی  که همگی تولید کانون می باشد، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به تلاش برای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی گفت: کانون بعنوان یک تولید کننده محصولات فرهنگی، بویژه کتاب، سعی می کند محصولات خود را به سهولت در دسترس مخاطبان و خانواده ها قرار دهد.

لازم به ذکر است که این فروشگاه هفتمین نمایندگی عرضه محصولات فرهنگی کانون در استان است و تا پایان سال نیز با راه اندازی سه فروشگاه در شهرستانهای مهاباد، ماکو و میاندوآب تعداد آنها به 10 مورد خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

 

بهره برداری از کتابخانه سیار روستایی در شهرستان تکاب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.