قربانعلی سعادت استاندار سابق آذربایجان غربی گفت: در دولت یازدهم افزون بر ۲۲ هزار شغل جدید در آذربایجان غربی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، قربانعلی سعادت بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی که با حضور وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: اینجانب در شرایطی مسئولیت استان را برعهده گرفتم که شرایط سختی بر سراسر کشور مستولی بود و حتی با 5 ماه تأخیر پس از شروع بکار دولت یازدهم به استانداری منصوب شدم و در همین جا از اعتماد وزیر کشور تشکر می‌کنم.

سعادت گفت: شاخص‌های توسعه انسانی در آذربایجان غربی سطح پایینی داشته و در آمد سرانه 40 درصد پایین‌تر از متوسط کشوری است و علت آن‌ هم معیشت بر مبنای کشاورزی است که سبب می‌شود درآمد زیادی حاصل نشود.

وی اظهار داشت: در این سال‌ها خوشبختانه دولت از زیرساخت‌ها حمایت کرد بنابراین در این مدت بودجه‌ها به سمت حوزه حمل و نقل که مشکل اساسی استان است و سپس آموزش و پرورش سوق داده شد به گونه‌ای که در حوزه راه پروژه‌های خوی رازی و تبریز بازرگان یا نقده تمرچین به اتمام رسیده است.

سعادت گفت: معضلات جدی اشتغال جوانان و سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد با این حال در این دوره در جذب سرمایه گذاران خارجی رتبه 7 در کشور توسط آذربایجان غربی کسب شده است.

سعادت با اشاره به تحولات منطقه در عرصه بین الملل اظهار داشت: با وجود برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان به سبب مشارکت تمامی قومیت‌ها در این استان شاهد هیچ‌گونه ناآرامی نبودیم و هم اینک امنیت پایدار و مردمی مدنظر رهبری در آذربایجان غربی برقرار است و این مرهون تمامی مردم استان است.

وی گفت: در دولت یازدهم 600 واحد راکد در آذربایجان غربی مجدداً راه‌اندازی شد و 22 هزار شغل ایجاد شد و 63 واحدتولیدی نیز برای سامان یابی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ع

درآمد سالانه مردم آذربایجان غربی 40 درصد کمتر از متوسط کشوری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.