قرارداد کشت کلزا با ۶۶ بهره بردار آملی در مساحت ۱۱۰ هکتار بسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: به منظور اجرای دستورالعمل سازمان جهاد کشاورزی مازندران و رسیدن به سهمیه تخصیصی توسعه و کشت کلزا، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و کشاورزان، تاکنون با ۶۶ بهره بردار در ۱۱۰ هکتار انعقاد قرارداد کشت کلزا منعقد و ۵۹ هکتار از این اراضی نیز بذرکاری شده است.

وی افزود: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه پهنه بندی، تاکنون ۵۶ هکتار از زمین‌های شالیزاری و ۷ هکتار از اراضی خشکه زاری بذرکاری شده و سطح سبز مزارع کلزا ۲۶ هکتاراست که وضعیت سبز آن رضایت بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: با نظارت کارشناسان تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی این شهرستان و تعامل و همکاری شرکت دانه‌های روغنی تاکنون ۷۰۶ کیلوگرم انواع بذور کلزا شامل ۱۳۰ کیلوگرم هایولا ۴۰۱، ۵۶۴ کیلوگرم هایولا ۴۸۱۵ و ۱۲ کیلوگرم بذر زرفام برای کشت مناطق کوهستانی بائیجان بین کلزاکاران این شهرستان توزیع شد.

وی درخصوص اجرای برنامه‌های آموزشی ترویجی برای توسعه کشت کلزا در این شهرستان افزود: به منظور ترویج و توسعه سطح کشت کلزا در نیمه اول مهر ماه امسال، ۱۳ جلسه آموزشی ترویجی با موضوع اصول بهزراعی و اهمیت کشت کلزا با حضور ۲۱۳ بهره بردار در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/آ

کشت کلزا در آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.