مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر هشت هزار تن پسته امسال از سطح باغات این استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

تولید بیش از هشت هزار تن پسته در سیستان و بلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اردشیر شهرکی  مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  اظهار داشت: بیش از هشت هزار و ۸۱۲ هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد که ۶ هزار و ۱۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: برداشت پسته از ۱۰ شهریور در سیستان و بلوچستان آغاز و تا پایان مهر ادامه دارد.

شهرکی  افزود: کله قوچی، اوحدی، اکبری، بادامی و احمد آقایی عمده ارقام کشت پسته در سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند که در شهرستان‌های خاش، زاهدان و میرجاوه کشت می‌شوند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت پسته و جایگاه مناسب آن در درآمدزایی منطقه روز به روز به سطح زیر کشت این محصول در سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پسته تولیدی این استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوری که می‌توان از آن به عنوان محصول ارگانیک نام برد.

شهرکی اظهار داشت: جهاد کشاورزی با توجه به شرایط آبی سیستان و بلوچستان بیشترین اقدامات خود را در افزایش علمکرد محصولات برنامه ریزی کرده است.

 سیستان و بلوچستان با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین پسته یکی از مهمترین قطب‌های تولید این محصول در کشور است که به سبب نداشتن کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی، پسته با کیفیت تولیدی آن در گمنامی فرو رفته و به ناچار در بسته‌هایی با نام دیگر مناطق کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/ع

سیستان وبلوچستان یکی از مهمترین قطب‌های تولیدپسته در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار