عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: رئیس جمهور با اتکا به پشتیبانی مردم و رهبری به درستی مطرح کرد که نیروهای نظامی ما جزیی از مردم و این کشور بوده و هیچ فاصله‌ای بین آن‌ها وجود ندارد.

ترامپ به هویت مردم ایران توهین کرده است/ بین مردم ایران و نظام فاصله‌ای وجود نداردزهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با صحبت های ترامپ رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: ترامپ و به دنبال آن دولت آمریکا در مجامع بین المللی با چالش اساسی روبرو خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بی توجهی ترامپ نسبت به مراجع صلاحیت دار ناظر بر برجام ابراز داشت: اقدامات ایران در رابطه با تعهد به برجام، مورد تائید مرجع رسمی نظارت بر برجام( آژانس بین المللی انرژی اتمی) قرار گرفته است، همچنین بر اساس صحبت موگرینی نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با ایران، 8 بار تعهد ایران نسبت به مفاد برجام مورد تایید قرار گرفته است. لذا عدم تایید یک جانبه توافق هسته ای توسط دولت آمریکا به ریاست ترامپ، مرجع صلاحیت دار را که زیر مجموعه سازمان ملل است و همچنین 5 کشور قدرتمند دیگر را زیر سوال برده است.

وی افزود: دولت آمریکا با اقدامات اخیر خود به دنیا نشان داد که می‌خواهد راه انزوا را در پیش بگیرد و تمایلی به همکاری های بین المللی و مشترک با سایر بازیگران دنیا در لقای صلح جهانی ندارد و همچنان می خواهد رویکرد مستکبرانه و جنگ طلبانه خود را ادامه دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: مواضع آمریکا سریعا بعد از اتمام صحبت های ترامپ توسط متحدان سنتی ایالات متحده آمریکا و رئیس اتحادیه اروپا و همچنین بسیاری از احزاب سیاسی، کارشناسان و رسانه های داخلی آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت، لذا رویکرد آمریکا این کشور را در مجامع جهانی منزوی و گوشه گیر خواهد کرد.

نژاد بهرام در رابطه با اظهارات ترامپ نسبت به ملت ایران بیان کرد: علی‌رغم اینکه ترامپ می‌گوید با مردم ایران مشکلی ندارد، اما عملا با صحبت های سخیف خود هویت و اقتدار مردم ما را زیر سوال برد و به خود اجازه داد دولت و حکومت قانونی و رسمی ایران را که طی 40 سال گذشته با حضور مردم و برگزاری انتخابات متعدد مورد تایید قرار گرفته است را متهم کند و نهاد نظامی این دولت مشروع و این ملت را متهم و تروریست خطاب کند. این اتهام به نیروهای نظامی و دولت جمهوری اسلامی ایران بی شک بی پایه و اساس است و رویکردی خصمانه نسبت به همه ملت ایران است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به کار بردن ادبیاتی چون خلیج عربی نشان دهنده توهین و رویکردی نامناسب نسبت به ملت و دولت ایران و سابقه تاریخی و اسناد بین المللی موجود از تاریخ کهن آن است و تمام روسای جمهور گذشته آمریکا هم لااقل طی 40 سال اخیر از کلمه خلیج فارس استفاده کردند.

نژاد بهرام با اشاره به صحبت های رئیس جمهور ایران در واکنش به سخنرانی ترامپ گفت: رئیس جمهور با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و قانونی و با اتکا به پشتیبانی مردم و رهبری به درستی مطرح کرد که نیروهای نظامی ما جزیی از مردم و این کشور بوده و هیچ فاصله ای بین آن‌ها وجود ندارد.

وی در پایان با محکوم کردن رویکردهای آمریکا خاطر نشان کرد: دولت آمریکا یا هر دولت دیگری در دنیا حق ندارد کشوری دارای مردم با فرهنگ و صلح طلب که وزنه‌ای سنگین در معادلات بین المللی و قدرت بزرگ منطقه‌ای و با ثبات است را زیر سوال ببرد و تهدید کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.