رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان از تشکیل "حلقه مشاوران جوان" تشکل متبوعش خبر داد.

حلقه مشاوران جوان حزب ندا تشکیل می‌شود/دولتمردان در بکارگیری جوانان اهتمام جدی‌تری داشته باشندسيدسبحان تقوی رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر از انتخاب اعضای شاخه جوانان تشکل متبوعش داد و اظهار کرد:  بعد از برگزاری کنگره سوم حزب، انتصاب بنده به پیشنهاد دبیرکل حزب و موافقت اعضای شورای مرکزی، شورای جدید شاخه جوانان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: شاخه جوانان با حضور خانم‌ها زینب کارگر، کوثر فرهادی، نرگس مهری و آقایان امیرحسین اسدبیگی، محمدجواد برزگر، علی چاهه، کیومرث حکیمی، آرسام ضیایی، علیرضا فرحانی نژاد، علی کاظمی، امیر کشکولی، پیمان گویا و روح الله مکبری که همگی از جوانان مستعد، خوش فکر و خوش آتیه این حزب و این جریان اجتماعی و سیاسی اند تشکیل شد.

وی ادامه داد: بنا به تصمیم اعضای شورای شاخه جوانان حزب، کوثر فرهادی به عنوان نائب رئیس، پیمان گویا به عنوان دبیر و علیرضا فرحانی نژاد به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شده‌اند.

تقوی تصریح کرد: همچنین امیرحسین اسدبیگی مسئول سیاسی، علی کاظمی مسئول فرهنگی-اجتماعی، علی چاهه معاونت استان‌ها، امیر کشکولی معاونت دانشجویی و محمدجواد برزگر معاونت مطالعات و پژوهش شاخه جوانان را برعهده می‌گیرند.

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان افزود: در کنار این شورا به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در بخش جوانان حزب و  هم افزایی بیشتر، جمعی را تحت عنوان "حلقه مشاوران جوان" خواهیم داشت که اعضای این حلقه و مکانیزم تعامل آن با شورای شاخه جوانان تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

تقوی تاکید کرد: تردیدی نیست که حضور جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و در مسیر کمک به رشد و اعتلای امروز و آینده ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: افزون بر تاکید جریان اصلاح طلبی بر لزوم نقش آفرینی جوانان و زنان، اصرار مؤسسان و کادر مرکزی حزب ندای ایرانیان نیز همواره بر "کادرسازی" و "جانشین پروری" ابتدا در درون جریان اجتماعی و سیاسی‌ای که آن را نمایندگی می‌کنند و دوم، به صورت کلی در عرصه‌ی مدیریتی و اجرایی کشور بوده و هست.

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان گفت: از زمان تاسیس حزب ندای ایرانیان، جوانان نقشی موثر در تصمیم گیری‌ها و انجام برنامه‌ها داشته‌اند و این اثرگذاری تنها به دیوار‌های ساختمان حزب محدود نمانده، و در میان سایر احزاب و حتی بدنه اجتماعی همراه، اما غیرحزبی نیز جای خود را باز کرده است.

وی گفت: گواه این تأثیر، حضور افرادی با گرایش‌ها و دل مشغولی‌های گوناگون در نشست‌ها و برنامه‌هایی است که به همت جوانان ندا در این چند سال برگزار شده و یا امروز در حال برگزاری است. گواه دیگر، نقش و تاثیر چشمگیر جوانان ندا در انتخابات مجلس ٩٤ و دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در سال ٩٦ است.

تقوی افزود: جالب آنکه این اثرگذاری‌ها تنها محدود به مرکز نبوده و بخش قابل توجهی از برنامه‌های برگزار شده از سوی جوانان این حزب در استان ها، مراکز استانی و حتی شهر‌های کوچک بوده؛ و معنای این دوری از یکجانشینی سیاسی، تمرکز نادرست کار‌ها، حرکت به سمت انتشار درست ایده‌ها و برنامه‌ها در همه جای کشور است.

وی درباره برنامه‌های آینده شاخه جوانان ندای ایرانیان، بیان کرد: معتقدم در یک نگاه کلی، تداوم مسیر موفق طی شده همراه با جبران برخی کاستی‌ها و تقویت ظرفیت‌های موجود در بحث جوانان حزب با انجام سه گام اصلی و مهم میسر خواهد بود، بازسازی روحی، بازیابی تشکیلاتی و تقویت غنای معرفتی؛ که هرکدام دربرگیرنده زیرعنوان‌ها و نکته‌های فراوانی است که انشاءالله به مرور و در قالب نشست‌ها و انجام مصاحبه اعضای شاخه جوانان اطلاع رسانی خواهد شد.

بی توجهی به جوانان جریان‌ها را با بحران‌های جدی مواجه می‌کند

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان اظهار کرد: این را با صراحت به شما می‌گویم هرکدام از دو جریان اصلی در سیاست امروز کشور  که هرکدام بدنه اجتماعی خاص خود را دارد  و یا مشی و روش اعتدالی که امروز در دولت دست بالا را پیدا کرده است، با بی توجهی به جوانان و به میدان نیاوردن آن‌ها به بحران‌هایی جدی مبتلا خواهد شد.

تقوی ادامه داد: همانگونه که امروز مثلا از بحران آب یا محیط زیست حرف می‌زنیم و برای آن‌ها چاره جویی می‌کنیم، در حاشیه ماندن جوانان خلاق و در متن ماندن بی ضرورت بازنشستگان بی انگیزه، جمهوری اسلامی را در آینده‌ای نزدیک به بحران ناکارآمدی مدیریت دچار خواهد کرد.

رئيس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان ادامه داد: اعتقاد من بر این است که به متن آمدن جوانان از حاشیه و نقش آفرینی این قشر، هرچند در کوتاه مدت و موردی می‌تواند آفت یا زیانی داشته باشد، اما در میان مدت و بلند مدت راهگشای بسیاری از گرفتاری‌های امروز سیاست ماست.

تقوی ادامه داد: در نظر بیاورید که بخش قابل ملاحظه‌ای از دورافتادن‌ها و رویارویی‌های امروز سیاست ورزان ما ریشه در اختلاف‌ها و درگیری‌های دو یا سه دهه پیش دارد که متأسفانه نه تنها ترمیم نشده، بلکه عمیق‌تر هم شده است و حضور جوانانی که این کدورت‌ها و تقابل‌ها را با خود ندارند، در هر دو جریان سیاسی می‌تواند مسیر جدید و امیدوار کننده‌ای را در پیش چشم ترسیم کند.

ضرورت شکل‌گیری گفت‌وگوهایی همگانی میان جوانان در دو جریان سیاسی

رئیس شاخه جوانان حزب ندای ايرانيان بیان کرد: یکی از طرح‌های ما در شاخه جوانان حزب ندا این است که گفتگو‌های همگانی و راهبردی در سطح جوانان احزاب در هر دو جریان سیاسی به راه بیاندازیم.

وی افزود: بی تردید بخشی از مشکل جدی گرفته نشدن جوانان از سوی مدیران و مسئولان، به کم کاری خود جوانان و دور بودن آنان از یکدیگر باز می‌گردد؛ لذا جوانان هر دو جریان باید فارغ از اختلاف دیدگاه‌ها و تفاوت در رویکردها، بر سر موضوعی واحد یعنی ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی کشور با هم و در کنار هم قرار گیرند. جوانان ندا ان شاءالله آغازکننده این طرح خواهند بود و امید دارم به نتایج روشن و شیرینی خواهیم رسید.

تقوی درباره اینکه دولت تا چه اندازه به وعده جوان‌گرایی خود عمل کرده است، ادامه داد: جدی‌ترین انتقاد ما به دولت یازدهم سن بالای وزیران و مدیران کشوری و میانی در دولت بود که به نظر می‌رسد رئیس جمهور  و مشاوران وی به این نکته رسیده اند و تلاش می‌کنند تا این کاستی برطرف شود.

وی تاکید کرد: معرفی وزیری جوان به عنوان اولین وزیر در تاریخ جمهوری اسلامی که متولد سال‌های پس از انقلاب است  به یک معنا دست پرورده تام و تمام همین نظام محسوب می‌شود و رای اعتماد مجلس به این وزیر جوان را نیز در همین راستا می‌بینم؛ هرچند که تا رسیدن به آن وضعیت مطلوب فاصله بسیاری باقی مانده و دولتمردان باید در این موضوع اهتمام جدی تری داشته باشند.

رئیس شاخه جوانان حزب ندای ایرانیان گفت: نکته‌ای که مایلم به آن اشاره کنم این است که نباید این خواست جوانان، از دیالوگی منطقی میان جوان‌ها و بزرگتر‌هایی که همگی بر سر یک میز نشسته‌ایم، خارج و تبدیل به یک تقابل و شکاف شود.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار