مازندرانی‌ها ۶ ماه نخست امسال حدود ۶ میلیارد تومان به‌منظور رفع مشکلات محرومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا نوروزی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران بابیان اینکه مردم استان حدود ۶ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست امسال زکات پرداخت کردند، گفت: این میزان زکات جمع‌آوری‌شده به‌منظور رفع مشکلات محرومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم استان همکاری مطلوبی با کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مددجویان دارند، افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در بخش‌های، تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه همچنین در بخش حمایتی برای مددجویان تحت حمایت هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه بیشتر وجوهات و اجناس جمع‌آوری‌شده، با عنوان زکات حمایتی برای مسکن، جهیزیه، درمان و معیشت نیازمندان، هزینه شد، گفت: پرداخت زکات یک واجب شرعی است و همه باید در حیطه مسئولیت خود برای ترویج فرهنگ زکات تلاش کنند.

نوروزی افزود: ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور امام‌جمعه و فرماندار ازجمله برنامه‌های جمع‌آوری زکات است.

وی با تقدیر از همکاری و همراهی مردم خیر ونوعدوست مازندران، گفت: مردم نیک‌اندیش استان می‌توانند با شماره‌گیری آنی #۵*۵*۰۱۱*۸۸۷۷*با تلفن همراه و واردکردن مبلغ موردنظر زکات خود را پرداخت کنند.

آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز بابیان اینکه باید بتوانیم از فرهنگ زکات، عمومی‌تر و بهتر استفاده کنیم، افزود: زکات ریشه عمیق دارد و می‌توان با آن فقر را زدود و جامعه‌ای سالم به وجود آورد.

وی با اشاره به اهمیت زکات، گفت: کمیته امداد یکی از بهترین یادگار‌های امام (ره) است و عملی که شورای زکات انجام می‌دهد کاری مقدس است و می‌تواند بخشی از گره‌های کور فقر در جامعه را بردارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش زکات مستحبی اقدامات مطلوبی در مازندران صورت گرفت، افزود: مصرف زکات برای رفع محرومیت‌ها و عمران مناطق محروم، شکوفایی را در جامعه به همراه دارد.

انتهای پیام/آ

پرداخت میلیاردی زکات در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.