طالبان یک معدن ذعال سنگ در ولایت تخار را تصرف کردند

به گفتۀ منابع آگاه، طالبان که با جنگ افزارهای سبک‌ و سنگین مجهزند، شماری از روستاها و معدن ذغال سنگ ولسوالی نمک آب را تصرف کرده‌اند.

طالبان یک معدن ذعال سنگ در ولایت تخار را تصرف کردندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، طالبان بخش‌هایی از ولسوالی «نمک آب» ولایت تخار و معدن ذغال سنگ این ولسوالی را تصرف کردند.

یک منبع آگاه در فرماندهی پلیس تخار که نمی‌خواهد نامی از او برده شود به رسانه ها اعلام کرد که یک گروه ۷۰ نفری از جنگجویان طالبان به رهبری «قاری عبدالرحیم»، معاون والی خودخواندۀ طالبان برای ولایت تخار، فعالیت خود در ولسوالی نمک آب را آغاز کرده است.

به گفتۀ این منبع، طالبان که با جنگ افزارهای سبک‌ و سنگین مجهزند، شماری از روستاها و معدن ذغال سنگ ولسوالی نمک آب را تصرف کرده‌اند.

مولوی شهید، رئیس شورای همسبتگی روستای زمچ آب ولسوالی نمک آب تخار گفت: طالبان چندین روستا و معدن ذغال سنگ را تصرف کرده اند و از کسانی که در این معدن کار می کنند باج می گیرند.

به گفتۀ او، طالبان از هر کارگر معدن، روزانه ۲۰۰ افغانی گردآوری می کند که با این حساب، ماهانه ۱۲۰هزار افغانی از معدن ذغال سنگ نمک آب به دست می آورند.

به گفتۀ مولوی شهید، طالبان هم اکنون ۶ روستا را در کنترل خود دارند و در حال سربازگیری هستند.

سید جهانگیر کرامت، فرمانده امنیت پلیس تخار نیز تأیید می‌کند که طالبان فعالیت خود در ولسوالی نمک آب را آغاز کرده اند اما در مورد تصرف معدن ذغال سنگ اظهار بی اطلاعی کرد.

نمک آب در بخش جنوب شرقی شهر تالقان، مرکز تخار موقعیت دارد و از نزدیک ترین ولسوالی‌ها به شهر تالقان است.

این ولسوالی در گذشته ها از امن ترین ولسوالی‌های تخار به شمار می رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار