مامور سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در پی اعلام راهبرد جدید واشنگتن علیه تهران گفت رئیس‌جمهور این کشور درباره دولت و ملت ایران برداشتی اشتباه دارد.

مامور سابق سیا: ترامپ درک درستی از مواضع قوی رهبران تهران و افکار عمومی ایران نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فیلیپ گیرالدی، مامور سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، در واکنش به سخنان شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره ایران در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام کرد ترامپ درباره دولت و ملت ایران برداشت اشتباهی دارد.

او گفت: ترامپ در واقع در تلاش برای تحریک و راه‌اندازی جنگ علیه ایران نیست، ولی به طور جدی در اشتباه است و فکر می‌کند می‌تواند با اعمال فشار، تهران را به مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ وادار کند.

این مامور سابق سیا افزود: ظاهرا ترامپ فکر می‌کند که سخنرانی وی آغاز فرایندی دیپلماتیک برای وادار کردن ایران به مذاکره مجدد درباره برجام خواهد بود. او واقعا فکر می‌کند که با اعمال فشار بیشتر بر ایران، این کشور امتیازات جدیدی درباره موشک‌های بالستیک و «کاهش دخالت در منطقه» به آمریکا واگذار می‌کند ولی ترامپ از درک مواضع قوی رهبران تهران و افکار عمومی ایران در قبال اوضاع منطقه‌ای غافل است.

گیرالدی اذعان کرد: «صد البته برداشت رئیس جمهور آمریکا از دولت و ملت ایران اشتباه است. او از ایرانی‌ها می‌خواهد از آنچه که آنان منافع حیاتی کشور برای حفظ امنیت ملی ایران می‌دانند، چشم‌پوشی کنند.»

او تصریح کرد: اگرچه ترامپ خواهان جنگ نیست، تشخیص نمی‌دهد که مواضع تند او بر ضد تهران به بازیچه‌ای در دست دشمنان ایران در منطقه و نیز متحدان سیاسی آنان در آمریکا تبدیل شده است که همگی آن‌ها می‌خواهند به هر نحو ممکن پای آمریکا را به جنگی تمام عیار با تهران بکشانند.

این مامور سابق سیا تاکید کرد: «من فکر نمی‌کنم ترامپ به جنگ اعتقادی داشته باشد، ولی عنان کار را به دست اسرائیلی‌ها، سعودی‌ها و برخی تندرو‌ها در کنگره داده است تا واقعا جنگ راه بیندازند؛ زیرا این چیزی است که آنان شدیدا به دنبال آن هستند.»

گیرالدی تصریح کرد هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ترامپ درباره پیامد‌های شکست ارتش آمریکا بر جنگ در عراق و افغانستان فکر کرده باشد. وی نمی‌داند در طول شانزده سال گذشته چه در افغانستان گذشته است و اینکه ایران، هسته‌ای است که شکستن آن از افغانستان بسیار دشوارتر است.

انتهای پیام/

سخنان مامور سابق سیا درباره ایران در گفتگو با اسپوتنیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار