نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم بسیار زیادی فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار در ایلام وجود دارد.

حجم  زیاد بیکاری در ایلام

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  جلال میرزایی در دیدار با مردم چرداول بیان کرد: شاهد حجم بسیار زیاد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور و استان هستیم که این موضوع نتیجه عدم برنامه ریزی مناسب در زمینه ورودی های رشته های مختلف دانشگاهی بوده است.

وی اظهارکرد: طی سالیان گذشته اشتغال در برهه های مختلف صورت گرفته ولی به هیچ وجه متناسب با تعداد افراد جویای کار نبوده است.

میرزایی افزود: اگر بعد از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس نوسازی صنایع تولیدی در کشور در اولویت برنامه ها به عنوان راه نجات اقتصادی کشور قرار می گرفت امروز با این حجم زیاد فارغ التحصیلان بیکار مواجه نبودیم و کشور در مسیر توسعه ی بهتر قرار می گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات بخش زاگرس پرداخت و ادامه داد: ۵ میلیارد تومان امسال در حوزه برق روستاهای نزدیک سد سازوبن اختصاص یافته همچنین ۳۰۰ میلیون تومان برای اصلاح برق در چرداول با اولویت بخش زاگرس جذب شده است.

معاون فرماندار چرداول نیز اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در ۴ سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان در حوزه های مختلف: کشاورزی، آموزشی ، برق.بهداشت، راهسازی این شهرستان سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/ د

حجم زیاد بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.