مدیرکل امور عشایر لرستان از کوچ ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار لرستانی از ابتدای فصل پاییز به مناطق گرمسیر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حاجی مراد بیرانوند، مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: لرستان دارای ۱۴ هزار خانوار عشایری است که از این بین ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار در ۶ ماهه دوم سال از مناطق مختلف به جنوب لرستان و استان‌های خوزستان و ایلام کوچ می‌کنند.

وی افزود: کوچه پاییزه عشایر لرستان ۱۵ الی ۲۶ شهریورماه شروع شده و تا ۱۵ آبان به پایان می‌رسد.

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: به منظور سهولت در کوچ عشایر لرستانی امکاناتی از قبیل: تانکر‌های آب‌رسانی، تأمین علوفه کافی و تأمین سوخت در نظر گرفته شده است.

این مسئول گفت: برای امنیت عشایر با نیروی انتظامی هماهنگی‌هایی به عمل آمده و با شبکه دامپزشکی لرستان نیز در جهت کمک‌رسانی به این قشر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد نیاز مردم از طریق تولیدات عشایر تأمین می‌شود، افزود: طبق آمار‌ها عشایر لرستان دارای یک‌میلیون و پانصد هزار واحد دامی بوده و شاهد تولید سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن شیر، ۱۷ تن عسل، ۱۸ تن روغن حیوانی و یک هزار تن پشم توسط این قشر هستیم.

مدیرکل امور عشایر لرستان عنوان کرد: امیدواریم که امسال نیز بتوانیم از تمام ظرفیت خود در جهت حمایت از عشایر لرستانی استفاده کرده و شاهد افزایش میزان تولیدات این قشر در حوزه‌های مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته باشیم.

بیرانوند در ادامه گفت: به هر حال عشایر لرستانی نقش مهمی در اقتصاد استان داشته و با حمایت‌های صورت گرفته به دنبال پررنگ‌تر کردن جایگاه آن‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث اقتصادی هستیم.

انتهای پیام/د

آغاز کوچ ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار لرستانی به مناطق گرمسیری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.