رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان از کشاورزی پایدار با مصرف کود آلی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهندس مرتضی سعیدی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان در بازدید از مزارع زعفران گفت : مصرف کودهای شیمیایی اثرات زیست محیطی نامطلوبی مانند آلودگی آب و خاک و همچنین بروز مشکلاتی در خصوص وضعیت سلامت انسان ها و دیگر موجودات زنده را به همراه دارد .


وی هدف اصلی از مصرف کودهای بیولوژیک و آلی را افزایش باروری و حاصلخیزی خاک ، افزایش راندمان آبیاری ، اصلاح ساختار و بهبود خصوصیات فیزیکی خاک عنوان نمود و گفت : افزایش میکروارگانیسم های مفید خاک ، افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات و بیماریها و تنش های محیطی مانند کم آبی، خشکسالی ،سرما ، گرمای زیاد و تنش شوری از دیگر مزایای مصرف کودهای آلی عنوان کرد .


مهندس سعیدی در خصوص زمان و نحوه مصرف کودهای آلی گفت : در محصولات زراعی کشت پاییزه در اواخر تابستان یا اوایل پاییز قبل از کاشت بصورت پخش سطحی در مزارع و یا مخلوط با کودهای پایه با دیسک سبک با خاک سطحی مخلوط می شود.

 
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان افزود :در محصولات زراعی کشت بهاره قبل از کاشت در اواخر زمستان و یا اوایل بهار از ۳ هفته تا یک هفته قبل از کاشمهندس مرتضی سعیدی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان در بازدید از مزارع زعفران گفت : مصرف کودهای شیمیایی اثرات زیست محیطی نامطلوبی مانند آلودگی آب و خاک و همچنین بروز مشکلاتی در خصوص وضعیت سلامت انسان ها و دیگر موجودات زنده را به همراه دارد.


وی گفت :در محصولات باغی از اواخر پاییز و در طول زمستان حداکثر تا اوایل اسفند ماه بصورت چالکود و کانال کود با کودهای فسفات ،پتاسه ،ازته و ریزمغذی های مصرف خاکی مصرف میشود .


مصرف کودآلی در مقایسه با کود شیمیایی علاوه بر افزایش عملکرد محصول تاثیر معنی داری بر افزایش نگهداری رطوبت ،تخلخل خاک ،کربن آلی و فسفر و کاهش phخاک دارد .
انتهای پیام/ک

نحوه مصرف کودهای عالی در مزارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.