رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۶۱ میلیارد ریال اعتبار از محل جرائم راهنمایی و رانندگی به این استان تخصیص پیدا کرد.

اختصاص ۶۱ میلیارد ریال از محل جرائم راهنمایی و رانندگی به استان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا مالکی درنشست شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد ۷۰ درصد آن در اختیار شهر‌ها و ۳۰ درصد دیگر نیز به دهیاری‌ها تعلق گرفت.

مالکی تصریح کرد: بر اساس قانون تمام پرداختی‌های جرائم راهنمایی و رانندگی پس از واریز به خزانه دولت به طور ۱۰۰ درصد در اختیار خود استان‌ها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۱۸ میلیارد ریال از اعتبارات تخصیص یافته در حوزه جرائم راهنمایی و رانندگی به دهیاری‌های سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

وی ادامه داد: ۲۸ میلیارد ریال آن به شهر‌های زابل و ایرانشهر با برخورداری از جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر اختصاص یافت.

مالکی بیان افزود: همچنین ۴۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته از محل جرائم راهنمایی و رانندگی به کلانشهر زاهدان تعلق گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: سایر شهرستان‌های این استان بر اساس میزان جرائم راهنمایی و رانندگی و جمعیت آنان، بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون ریال از محل این اعتبارات در نظر گرفته شده.

مالکی اظهار داشت: این اعتبارات در راستای افزایش فرهنگ عمومی در زمینه راهنمایی و رانندگی و روان سازی عبور و مرور در شهر‌ها هزینه می‌شود.

وی با اشاره به بخشنامه بودجه سال ۹۷ گفت: الزامات و ضوابط بودجه سال ۹۷ مورد بحث و تبادل نظر اعضای ستاد توسعه سیستان و بلوچستان قرار گرفت تا بخش‌های اصلاحی آن به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام شود.

وی بیان کرد: مدیران باید از سیاست‌های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در راستای توسعه سیستان و بلوچستان نهایت استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۷ بودجه هر دستگاه بر اساس عملکرد آن دستگاه پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۰ (پیشگری از حوادث طبیعی) و ماده ۱۲ (جبران خسارات) سال ۹۵ این استان که تا کنون به دلیل مشکل در تامین نقدینگی پرداخت نشده بود هم اینک به این استان ابلاغ شده است.

مالکی اظهار داشت: این میزان اعتبار در میان ۱۶۶ دستگاه دولتی آسیب دیده ناشی از حوادث طبیعی سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین جمع بندی خسارات سال ۹۶ سیستان و بلوچستان در وزارت کشور انجام شده و امیداریم در نیمه دوم امسال به این استان ابلاغ شود.

انتهای پیام /ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار