ضروری است زنجیره تولید طیور در جنوب کرمان راه‌اندازی شود.

زنجیره تولید طیور درجنوب الزامی استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  جهانگیر مشایخی گفت:باید زنجیره تولید گوشت سفید به ویژه مرغ،بوقلمون وشترمرغ  را در جنوب کرمان تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان کارهای بسیار خوبی در حوزه دامپزشکی صورت گرفته است تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها می‌طلبد توجه بیشتری به جنوب استان کرمان شود.

وی تصریح کرد: 30 درصد افزایش تولید در همه حوزه‌های جنوب کرمان را داشتیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ازوجود مشکلات زیاد در حوزه تولید طیور وسایر مسائل این حوزه خبرداد.

وی اظهار کرد: کشتارگاه دام صنعتی در جنوب کرمان وجود ندارد که این مهم یک دغدغه بزرگ برای منطقه است.

مشایخی با اشاره به وجود 3 هزار و 300 راس بز مورسیا در جنوب استان کرمان بیان کرد: امیدوارم با افزایش پرورش این نوع بز بتوانیم زنجیره تولید گوشت قرمز را در منطقه جنوب فعال کنیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی کارهای بسیار بزرگی از جمله تولید گوشت شتر مرغ در جیرفت انجام داده است تصریح کرد: دغدغه اصلی در بحث دام سنگین وجود دام مطلوب است که باید محقق شود.

مشایخی با بیان اینکه در بحث پرورش شتر بخش خصوصی می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد گفت: لاپاراسکوپی دام ها در جنوب شروع شده و دنبال ارتقاء آن را در منطقه هستیم تا بتوانیم از نژاد‌های برتر دنیا در حوزه دامی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ح

افزایش تولیدات طیور در جنوب کرمان الزامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار