فرانس بیست و چهار در گزارشی اعلام کرد مسلمانان روهینگیا همچنان در انتظار فرصتی برای فرار از میانمار به بنگلادش هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار،  مسلمانان روهینگیا بدون غذا و کمک های بشردوستانه در انتظار فرصتی برای فرار از میانمار به بنگلادش هستند.

گزارشگران شبکه فرانس 24 در حالی که توسط نیروهای ارتش میانمار همراهی می شدند، گزارشی استثنایی از راکان تهیه کرده اند. این منطقه از پایان ماه اوت صحنه نبردهایی است که مسلمانان روهینگیا را به فرار گسترده به سوی کشور همسایه، بنگلادش واداشته است.

گزارشگر فرانس 24 گفت: این منطقه از سایر نقاط جهان جدا شده است. در شمال استان راکان در میانمار جز روستاهای سوخته مسلمانان روهینگیا چیز دیگری مشاهده نمی شود. ما در حالی که توسط نیروهای ارتش همراهی می شدیم، به سوی ساحل رفتیم. مسلمانان روهینگیا، این اقلیت سرکوب شده در میانمار، در جمعیتی بزرگ در حال فرار هستند. از این منطقه تا سواحل بنگلادش پنج کیلومتر فاصله است. اینجا ده ها چادر مشاهده می شود و مسلمانان روهینگیا در آن ها زندگی می کنند. از روزها پیش زنان و کودکان زیادی بدون غذا و بدون دریافت هیچ کمک بشردوستانه در این محل واقع در استان راکان زندگی می کنند. این مردم از خشونت هایی که سراسر راکان را فرا گرفته، گریخته اند.

تا به امروز صدها هزار تن از مسلمانان روهینگیا، میانمار را به مقصد بنگلادش ترک کرده اند. کسانی که در این سواحل مشاهده می‌شوند نیز رویای مهاجرت به بنگلادش را در سر دارند. گزارشگر ادامه داد: مسلمانان روهینگیا می گویند از این که مورد حمله قرار بگیرند، می ترسند و خواستار دریافت کمک هستند. آن ها از وزرای نزدیک به سان سوچی می خواهند فرستادگان خود را به این محل اعزام کنند. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان یکی از مسلمانان را پخش کرد. او گفت: زندگی در میانمار برای ما غیرممکن است. ما در این کشور حق نداریم از خانه های‌مان خارج شویم. آن ها ما را از رفتن به مزارع و زمین های مان منع می‌کنند. مردم منطقه نیز ما و احشام ما را مورد حمله قرار می دهند.

گزارشگر گفت: پاسخ مقامات سیاسی روشن و ساده است، به روستاهای تان بازگردید. فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان محمد سوفیور رحمن سفیر بنگلادش در میانمار را پخش کرد. او خطاب به مسلمانان روهینگیا گفت: زندگی در بنگلادش بسیار دشوار است. ما برای بازگرداندن کسانی که به بنگلادش رفته اند، با مقامات میانمار در حال مذاکره هستیم.

گزارشگر افزود: این مهاجرت گسترده در ابتدا روابط دو کشور را پرتنش کرد اما دو طرف هم اکنون در حال تبادل نظر در خصوص این بحران انسانی هستند. سازمان ملل از بحران مسلمانان روهینگیا به عنوان پاکسازی نژادی یاد می کند. اما ماجرای بازگرداندن آوارگان روهینگیا از بنگلادش به میانمار، به ظاهر  یک فریبکاری است.

 

انتهای پیام/

 

اوضاع اسف‌بار مسلمانان روهینگیا همچنان ادامه دارد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار