رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جایگاه حرفه پزشکی در سلامت کشور از ضرورت توجه جدی به رعایت اخلاق پزشکی در بیمارستان ها خبر داد.

ضرورت توجه به رعایت اخلاق پزشکی در بیمارستان هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه هفتمین همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح که امروز برگزار شد، با اشاره به جایگاه حرفه پزشکی در سلامت هر جامعه ای، بیان کرد: اگر علم پزشکی را از جامعه بگیرید زندگی غیر قابل تداوم‌ می شود و این نشان از جایگاه ویژه آن در رشد و پیشرفت کشور دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش افزود: پزشکی که اخلاق پزشکی را کاملا رعایت کرد برای ما یک آیت الله عظمی است و در غیر این صورت متخلف محسوب می شود، طبق سوگندنامه اخلاق پزشکی به عدم کوتاهی در انجام وظایف پزشکی تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر آسیب های وارده به جامعه پزشکی ناشی از کوتاهی های برخی پزشکان در زمینه کم توجهی به مفاد سوگندنامه اخلاق پزشکی است، ادامه داد: البته زحمات و توانمندی های جامعه پزشکی کشور بر هیچکس پوشیده نیست اما در این میان هستند برخی پزشکانی که متاسفانه گاهی اوقات کوتاهی هایی می کنند که متاسفانه تلفات آن متوجه جامعه پزشکی، بیماران و خانوادهایشان می شود؛ بنابراین از روسای بیمارستان ها درخواست دارم بیشتر به این مهم توجه کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: تلاش در معالجه و راهنمایی بیماران، در نظر داشتن قداست و معنویت طبابت در حفظ سلامتی بیماران  از دیگر بندهای مهم سوگندنامه اخلاق پزشکی است.

محمد حسنی یاد آور شد: یکی از مهم ترین بخش های سوگند نامه اخلاق پزشکی در نظر گیری خدا در تمام لحظات تشخیص، کنترل و درمان بیماری افراد است که اگر واقعا این مهم در همه مواقع اجرایی شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار