باید با حمایت از تشکل های مردم نهاد در حوزه میراث میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرچه بیشتر و بهتر به این حوزه کمک کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرحیم رهنما مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در همایش تشکل های مردم نهاد و توسعه مشارکت های اجتماعی و دوره توانمند سازی تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: پنج استان برای برگزاری دوره توانمندسازی انتخاب شدند که یکی از این استان ها خراسان رضوی است که با حضور استان های شرق کشور این دوره را برگزار می کند.

وی تصریح کرد: در مجموعه میراث فرهنگی خراسان رضوی 20 تشکل ساماندهی شده اند و به شکل مطلوب تری در این کارگاه های دو روزه به آسیب شناسی و توسعه فعالیت های انها خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: نقش تشکل های مردم نهاد در مدیریت و توسعه کشور روشن است و نقش ادارات دولتی نظارت و برنامه ریزی است و اجرا و تصمیم گیری به تشکل ها واگذار شده است و تشکل ها می توانند نقش عمده ای در توسعه ملی داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:یکی از مهمترین موضوعات در بحث تشکل ها ساماندهی و توانمندسازی آنها است و در این راستا باید در چند محور این توانمندسازی را انجام داد یه طوریکه تشکل ها باید نسبت به ضوابط و مقررات و ظرفیت ها توانمد شوند و با جامعه هدف اشنایی کامل داشته باشند، در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تشکل ها می توانند نقش مهمی در بازاریابی ، پشتیبانی و جهت دهی این حوزه داشته باشند.

رهنما گفت: امیدواریم بتوانیم از تشکل های مردم نهاد و غیر انتفاعی حمایت و پشتیبانی خوبی داشته باشیم و در این راستا تاکنون در استان گام های خوبی برداشته شده است.

وی اظهار کرد: با ایجاد پارلمان ها، نهادسازی و بسترسازی می توان گام موثری برای مشارکت های مردمی برداشت ضمن اینکه در حوزه میراث فرهنگی تشکل های زیادی فعال هستند که بحث حفاظت از میراث را برعهده دارند ضمن اینکه آموزش، آگاهی بخشی،توانمند کردن نهادها از جمله حمایت هایی است که در انسجام بخشی تشکل ها موثر هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: لازم است سیستم اجرایی و دولتی بستر لازم را برای فعالیت و مشارکت تشکل ها فراهم کند و نقش سمن ها را جدی بگیرد و بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد .

انتهای پیام// ف.غ

 

برگزاری همایش تشکل های مردم نهاد و توسعه مشارکت های اجتماعی در حوزه میراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.