مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان از صرف حدود یک‌ هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور اجرای طرح آبرسانی غدیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق حقیقی‌پور، مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان در نشستی تحت عنوان "هم‌اندیشی در مسیر توسعه خوزستان" درخصوص برنامه‌ای برای طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: باید در زمینه‌هایی از جمله تصفیه و توزیع آب، دفع و جمع‌آوری فاضلاب و ذخیره آب برنامه‌ای جامع تهیه و تدوین شود.

وی با بیان اینکه باید پیگیر این موضوع باشیم که در مصوبه 15 فروردین امسال منتج شود بیان داشت: پیگیر اخذ یک ردیف اجرایی برای مسجدسلیمان هستیم.

حقیقی‌پور به حرکت در جهت برطرف کردن مشکل فاضلاب مسجدسلیمان اشاره و تصریح کرد: در مدت زمان مدیریت بنده حدود 1 هزار میلیارد تومان اعتبار در جهت اجرای طرح آبرسانی غدیر شده هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان اظهار داشت: همچنین در این زمینه 300 میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در طول هر شبانه روز حدود یک میلیون و 200 هزار متر مکعب آب برای کلیه شهرهای خوزستان تولید می‌شود اذعان کرد: نیاز آب شرب تولیدی استان خوزستان 2 میلیون متر مکعب است و این رقم 10 درصد کل تولید آب شرب کشور می‌شود در حالی که جمعیت خوزستان 5 تا 6 درصد جمعیت کشور است.

صادق حقیقی پور در ادامه افزود: 71 درصد تولید آب خوزستان از منابع آب سطحی تامین می‌شود در حالی که متوسط تولید آب در کشور 80 درصد زیرزمینی و 20 درصد سطحی است.

وی با اشاره به روش تامین آب در آینده بیان کرد: در آینده قرار است بعد از اجرای طرح جامع انتقال آب از طریق سدهای کارون 3، کوثر، دز و کرخه تامین آب انجام دهیم و از این طریق تامین آب از 71 درصد به 100 درصد می‌رسد.

حقیقی پور با بیان اینکه تولید آب شرب در خوزستان بالای 1300 تومان هزینه دارد، گفت: در کل کشور یک متر مکعب به صورت متوسط 450 تومان به فروش می‌رسد.

وی اظهار کرد: همچنین در استان ما در 80 درصد شهرهایمان 60 درصد این قیمت را از مردم دریافت می‌شود.

انتهای پیام/گ

یک هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی غدیر هزینه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.