معاونت وظیفه عمومی استان فارس اطلاعیه ای برای خروج دانشجویان از کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ محمدباقر دهقان معاون وظیفه عمومی استان فارس گفت: دانشجویانی که در سامانه وظیفه عمومی معافیت تحصیلی دارند و متقاضی خروج از کشور جهت زیارت یا سیاحت است باید با مراجعه به سایت Services.epolice.ir یا evazifeh.epolice.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: دانشجویان باید پس از مراجعه به سایت، نام کاربری خودرا که همان کدملی است و رمز عبور نیز که کد سخا می‌باشد را از پلیس ۱۰+ تهیه کنند.

سرهنگ دهقان ادامه داد: پس از تکمیل ثبت نام و تاییدیه، درخواست متقاضی در کارتابل دانشگاه قرار می‌گیرد و دانشگاه با تایید صحت درخواست مشمول مراتب به معاونت وظیفه عمومی ارسال می‌کنند که دراین زمان دانشجوی متقاضی می‌بایست وثیقه مربوطه که جهت مسافرت سیاحتی ۱۵ میلون تومان و جهت مسافرت زیارتی ۳ ملیون تومان می‌باشد را بصورت اینترنتی واریز کند.

معاون وظیفه عمومی فارس بیان کرد: وثیقه مشمولین متقاضی پس از برگشت از مسافرت و آگاه کردن معاونت وظیفه عمومی از بازگشت خود، ظرف ۴۸ ساعت به حساب آنان واریز خواهد شد.

وی در رابطه با درخواست معافیت تحصیلی دانشجویان جدید که امسال وارد دانشگاه می‌شوند، اظهار کرد: این افراد می‌بایست به دانشگاهی که قبول شده اند یا قصد ادامه تحصیل را دارند مراجعه و درخواست خود که توسط دانشگاه تکمیل شده را به دفاتر پلیس ۱۰+ارائه کرده و پلیس ۱۰+ برای آن‌ها مجوز ثبت نام صادر می‌کند و سپس برگ معافیت تحصیلی آنان از طریق معاونت وظیفه عمومی صادر و به دانشگاه ارسال می‌شود.

سرهنگ دهقان تصریح کرد: از اشکالاتی که ممکن است برای دانشجویان مشمول رخ دهد این است که دانشجویان یا متصدیان امر در دانشگاه دقت لازم به مدت زمان معافیت تحصیلی نداشته و پس از اتمام معافیت تحصیلی و گذشت یک یا دو ترم درخواست سنوات ارفاقی می‌کنند که این موضوع باعث عدم موافقت با ادامه تحصیل دانشجو می‌شود.

وی گفت: دانشجویانی که درمدت معین یعنی کارشناسی ۵ سال، کاردانی دوسال ونیم، و کارشناسی ارشد ۳ سال، موفق به فراغت از تحصیل نمی‌شوند باید قبل از اتمام معافیت با طرح درخواست معافیت تحصیلی در کمسیون موارد خاص دانشگاه و درخواست از وظیفه عمومی تقاضای یک یا دو ترم سنوات ارفاقی کنند.

سرهنگ دهقان ادامه داد: دانشجویان باید به جهت اعطا سنوات ارفاقی حداقل برای دوره کاردانی ۴۰ واحد وکارشناسی پیوسته ۸۵ واحد درسی را طی کرده باشند وچنانچه جهت کاردانی ۵۰ واحد وکارشناسی پیوسته ۱۰۰ واحد طی شده باشد و به موقع درخواست کمسیون مواردخاص شده باشد و معدل دانشجو بالای ۱۲ باشد دو ترم به صورت پیوسته اعطا می‌شود ولی چنانچه ۴۰ واحد کاردانی و ۸۵ واحد کارشناسی پیوسته طی شده باشد یک ترم سنوات ارفاقی داده می‌شود تا چنانچه دانشجو موفق به گذراندن این ترم شد مجددا یک ترم دیگر جهت فراغت از تحصیل موافقت شود.
انتهای پیام/ر

اطلاعیه معاونت وظیفه عمومی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.