مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات صفر درصد در قالب طرح مشارکت مردم در روستا‌هااین استان اعطا شده است.

اعطای ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات صفر درصد به روستاییان سیستان وبلوچستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،آرش جمال زهی  مدیرکل امور روستایی استانداری اظهار داشت: این اعتبار به سه طرح تولید جوجه یک روزه، فرآوری و ساخت سردخانه خرما در سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ طرح دیگر شامل کارخانه فرآوری مس و گردشگری سیستان و بلوچستان در حال دریافت ۸۰ تا ۱۰۰ میلیار ریال تسهیلات صفر درصد در قالب طرح مشارکت مردم در راه اندازی واحد‌های تولیدی مستقر در روستا‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته است.

جمالزهی افزود: در مجموع این پنج طرح مهم تولیدی منجر به سهام داری بیش از هزار و ۹۲ خانوار روستایی سیستان و بلوچستان می‌شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر این پنج طرح بزرگ ۲۵۰ طرح کوچک و بزرگ نیز به دفتر امور روستایی برای دریافت تسهیلات کم بهره ارسال شده است.

جمالزهی اظهار داشت: از آنجایی که اشتغال و بیکاری یکی از مهمترین مشکلات روستاییان سیستان و بلوچستان است اعطای تسهیلات برای راه اندازی طرح‌های مختلف در روستا‌های این استان می‌تواند کمک خوبی به رفع این مشکل باشد.

وی بیان کرد: هم اینک بیش از ۶ هزار و ۵۵۳ روستای دارای سکنه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که افزون بر سه هزار روستای آن جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار دارند.

وی با بیان اینکه افزون بر ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستا‌ها سکونت دارند گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ از مجموع ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت این استان یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۳۳۲ نفر در روستا‌ها سکونت دارند.


انتهای پیام /ع

۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در روستا‌ها سکونت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار