صندوق بین‌المللی پول با پیش‌بینی چشم‌اندازی روشن برای رشد اقتصادی امسال در جهان، اعلام کرد بحران کاتالونیا بر اقتصاد جهان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری تلویزیونی یورونیوز، صندوق بین‌المللی پول در گزارش تازه خود با ترسیم چشم‌اندازی روشن برای رشد اقتصادی جهان در امسال، اعلام کرد بحران کاتالونیا بر رشد اقتصادی جهان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این سازمان در گزارش ماه اکتبر خود درباره چشم‌انداز اقتصاد جهان اعلام کرد رشد اقتصادی جهان امسال نسبتا خوب خواهد بود، اما کشور‌های جهان با توجه به تهدیداتی که متوجه اقتصاد جهانی است باید اصلاحاتی را در ساختار اقتصاد خود ایجاد کنند. از جمله این مخاطرات و تهدیدات، بحران سیاسی در اسپانیا و جدایی‌خواهی منطقه کاتالونیا است.

«موریس اوبسفلد»، مشاور اقتصادی صندوق بین‌المللی پول، در این‌باره گفت: «اوضاع در اسپانیا نگران‌کننده است؛ زیرا این بحران همزمان ابهامات زیادی هم برای اقتصاد منطقه کاتالونیا هم برای اقتصاد اسپانیا ایجاد می‌کند. ما امیدواریم که دو طرف عجولانه بر طبق خواست خود اقدام نکنند و مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کنند. اگر دو طرف راه گفتگو را طی کنند، برد خواهند کرد.»

بر اساس پیش‌بینی‌های جدید صندوق بین‌المللی پول، میانگین رشد اقتصادی جهان امسال به ۳.۶ درصد خواهد رسید. این در حالی است که رشد اقتصادی جهان سال ۲۰۱۶ حدود ۳.۲ درصد بود. سال آینده نیز میانگین رشد اقتصادی جهان به ۳.۷ درصد خواهد رسید که نسبت به پیش‌بینی همین سازمان یک دهم درصد بیشتر است.

انتهای پیام/

بحران کاتالونیا بر رشد اقتصادی جهان تاثیر منفی می‌گذارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار