مدیر کل دفتر امور طیور و زنبور عسل کشور گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در سطح کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حبیب اله امینی مدیر کل دفتر امور طیور و زنبور عسل کشور پیش از ظهر سه شنبه در گردهمایی مدیران طیور سراسر کشور در ارومیه افزود: سالانه دومیلیون ۲۰۰ هزارتن گوشت مرغ، ۹۵۰ هزارتن تخم مرغ و ۸۲ هزارتن عسل در کشور تولید می شود.

وی تولید ژل رویال و بره موم را ازدیگر برنامه های این وزارت برای خروج تولید عسل از تولید تک محصولی عنوان کرد و افزود: اصلاح وضعیت ساختار مرغداریها، کاهش مصرف سوخت، بهبود ضریب تبدیل و تولید اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

امینی بررسی سامانه مدیریت یکپارچه صنعت طیور کشور را از مهمترین اهداف برگزاری گردهمایی عنوان کرد و گفت: این سامانه با هدف تولید متوازن درطول سال و عرضه محصولات باقیمت مناسب اجرا می شود و در قالب آن، طرح کاهش وزن، مدیریت صادرات و بحث توسعه زنجیره های تولید پیگیری خواهد شد.

امینی افزود: این گردهمایی دو روزه نحوه ثیت اطلاعات در سامانه یکپارچه مدیریت طیور کشور که وظیفه مدیریت گله های طیور کشور به منظور تولید مناسب و عرضه آن به قیمت مناسب را بر عهده دارد، مورد تحلیل و بررسی حاضرین قرار می گیرد و ضروری است تمامی استانها به منظور یکپارچه سازی اطلاعات در این سامانه مشخصات خود را ثبت کنند.

وی اظهارداشت: کنترل و مدیریت روند تولید گوشت مرغ، صادرات و توسعه زنجیره های تولیدی در کشور، گازرسانی، اصلاح و بهبود وضعیت ساختار مرغداری هادرجهت کاهش مصرف سوخت و تولید مطلوب با کاهش هزینه ها و تولید اقتصادی از مواردی است که از اهمیت بسزایی برخوردار هستند و باید به صورت جدی در واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در تولید عسل و گوشت مرغ آذربایجان غربی جزو رتبه های اول کشوری است، اضافه کرد: درباره زنبور عسل باید خروج از وضعیت تک محصولی و توجه به مصارف چند محصولی شامل ژل رویال، بره موم و سایر محصولات مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/م

 

تولیدسالیانه ۲.۲میلیون تن گوشت مرغ در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.