فرماندار شهرستان اهر از پرداخت تسهیلات کم بهره به طرح های اشتغال زا و گردشگری در روستاهای شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛زاهد محمودی فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به ظرفیت های روستاهای شهرستان اهر در بخش های کشاورزی، دامداری، صنایع دستی و گردشگری، ایجاد صنایع کوچک کشاورزی و صنایع دستی و احداث خانه های بوم گردی برای جذب گردشگر،بهترین فرصت برای اشتغال زایی در روستاها است که علاقه مندان می توانند به صورت انفرادی و یا گروهی در جهت اشغال زایی از تسهیلات کم بهره تا سقف 5 میلیارد ریال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دهیاران پل ارتباطی بین روستائیان و مسئولان هستند افزود: از دهیاران شهرستان اهر نیز انتظار داریم با برنامه ریزی های مناسب مشکلات و نیازمندی های روستاها را احصاء کنند و در کنار اعتبارات دولتی، در کارهای عمرانی و خدماتی از مشارکت خود روستائیان نیز استفاده کنند.

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، ایجاد زیرساخت های لازم از جمله آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی و آسفالت راه های روستایی از اولویت های دولت است که خوشبختانه با تلاش ادارات و همراهی روستائیان بیشتر روستاهای شهرستان اهر از این زیرساخت ها برخوردارند.

وی همچنین برای زیباسازی روستاها و همچنین سلامتی روستائیان از دهیاران شهرستان اهر خواست تا دفن اصولی زباله های تولیدی و ساماندهی ورودی روستاها را در اولویت قرار دهند.

محمودی همچنین با بیان اینکه شهرستان اهر جزء مناطق حادثه خیز بوده و ساختمان های روستاها در برابر حوادث مختلف از جمله زلزله کم مقاوم می باشد از دهیاران خواست روستائیان را برای استفاده از تسهیلات مقاوم سازی که از سوی بنیادمسکن انقلاب اسلامی پرداخت می شود ترغیب کنند تا شاهد خسارات ناگوار نباشیم.

 

انتهای پیام/ش

احداث خانه های بوم گردی برای جذب گردشگر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.