سخنگوی کمیسیون بهداشت موارد مطروحه در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

حضور مسئولان کارخانه داروسازی سیناژن در کمیسیون بهداشت/کلیات طرح ارتقای مدیریت صندوق‌های بازنشستگی تصویب شداحمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره مسائل مطروحه در جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: مسئولان کارخانه داروسازی سیناژن امروز به کمیسیون آمده بودند که این کارخانه روند توسعه‌ای خوبی دارد و به کشورهایی چون ترکیه دارو صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه کارخانه سیناژن در حال فراهم کردن زمینه لازم برای صادرکردن دارو به اروپاست، ادامه داد: این کارخانه ارز آوری بسیار خوبی برای کشور دارد و قرار بر این شد که هماهنگی‌های لازم برای رفع مشکلات این کارخانه در زمینه‌هایی چون تسهیلات ارزی و سیستم اداری کشور حل شود و بازدیدی هم از این کارخانه به عمل آید.

سخنگوی کمیسیون بهداشت با اشاره به بررسی طرح کارآمدسازی و ارتقای مدیریت صندوق‌های بازنشستگی در جلسه امروز تصریح کرد: بسیاری از این صندوق‌های بازنشستگی در مرز ورشکستگی‌ هستند و باید از آنان حمایت شود و طی هفت ماده‌ای که در این طرح آمده است، مشکلات بیمه‌ای و حقوقی صندوق‌های بازنشستگی باید حل شود.

همتی با اشاره به اینکه راه‌های سوء استفاده از این صندوق‌ها هم باید برچیده شود، گفت: طرح مزبور امروز به صورت کارشناسی بررسی و کلیات آن به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط بانان و جنگل‌بانان هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: کلیات این طرح هم مورد تأیید اعضای کمیسیون قرار گرفت؛ البته این لایحه نیاز به بررسی کارشناسی بیشتر و رفع نواقص دارد و قرار شد طی روزهای آتی مرتفع شود.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود که امروز وزیر بهداشت هم برای پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان در کمیسیون حاضر شود که به علت سفر وی به پاکستان، این دستور کار به جلسات بعدی موکول شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار