در روستاها، شهرهای زیر 10 هزار نفرجمعیت و مناطق کمتر توسعه یافته نواحی صنعتی ایجاد می شود.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شهرک های صنعتی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: برای اشتغالزایی در روستاها، نواحی کمتر توسعه یافته و شهرهای زیر 10 هزار نفر با توجه به ظرفیت های موجود در این مناطق نواحی صنعتی ایجاد می شود.

وی افزود: این نواحی صنعتی با اعتبارات دولتی پیشنهادی به مجلس و یک و نیم میلیارد دلار تخصیص یافته از منابع صدوق توسعه ملی و حدود 6 هزار میلیارد تومانی که با تعامل معاونت روستایی معاون اول رئیس جمهور و بانک های عامل مرتبط در نظر گرفته شده  اجرا می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: از شمار حدود 794 شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره برداری در کشور 19 شهرک و ناحیه صنعتی آن به هرمزگان اختصاص دارد.

علی یزدانی با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان هرمزگان در زمینه های مختلف صنعتی و تجاری افزود: ایجاد شهرک صنعتی جاسک در سواحل مکران و شهرک صنایع دریایی از اقدامات در دست اجرا در این استان است.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری های لازم و تکمیل بیش از 400 طرح نیمه تمام در هرمزگان زمینه  افزایش اشتغال در این استان فراهم شود.

یزدانی افزود: تاکنون 26 هزار و 294 بنگاه صنعتی و معدنی در سایت بهین یاب ثبت نام کردند که از این تعداد 467 واحد معدنی و مابقی واحدهای صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم در این مراسم  گفت: حدود 900واحد صنعتی کوچک و بزرگ در هرمزگان فعال هستند.

قاسمی افزود: تا کنون بیش از 7 هزار جواز صادر شده و حدود 24 هزار نفر در بخش های مختلف صنعت مشغول به کار هستند.

وی گفت: در حورزه صنایع کوچک به ویژه در شهرستان ها حرکت چشمگیری تاکنون نبوده ولی امیدواریم در برنامه های پیش رو این حرکت شتاب گرفته و به موفقیت دست یابیم.

علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان هم در این مراسم گفت: پتانسیل های موجود در استان هرمزگان در بخش صنعت و معدن ، شهرک ها و نواحی صنعتی با دارا بودن نیروهای جوان و متخصص چشم انداز روشنی برای توسعه کسب کار و بازرگانی فراهم کرده است.

در پایان این مراسم سید امیر امیری زاد به عنوان مدیر عامل جدید شهرک های صنعتی هرمزگان  معرفی و از خدمات بهمن غلامپور قدردانی شد.

انتهای پیام/ز

ایجاد نواحی صنعتی در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.