کارشناس سیاست خارجی گفت: ترامپ شخصیت کشف نشده‌ای است و هیچ کدام از صحبت‌هایش، حتی در کابینه آمریکا با حمایت مواجه نمی‌شود.

کابینه آمریکا هم به صحبت های ترامپ بها نمی دهد/آمریکا ریسک جنگ با کره شمالی را نمی پذیردمحمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به افزایش تنش در دریای چین بین کره شمالی و آمریکا، اظهار کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا شخصیت کشف نشده‌ای است و هیچ کدام از صحبت‌هایش، حتی در کابینه آمریکا با حمایت مواجه نمی‌شود، تا جایی که باب کوروکر که یکی از مخالفان سرسخت ایران است، اعلام کرده است، ترامپ؛ آمریکا را وارد جنگ جهانی سوم می‌کند.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده آمریکا و به ویژه شخصیت ترامپ فکر نمی‌کرد که کره شمالی برابر تهدیدات آنها بایستد، آقای کیم جون اون نیز اعلام کرده اولین اشتباه آمریکا  آخرین خطایش خواهد بود.

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: من شخصا فکر نمی‌کنم بین دو طرف جنگی صورت بگیرد، چرا که اگر جنگی درگیرد، هم کره شمالی و هم آمریکا نابود می‌شوند و در نهایت  منافع آمریکا در منطقه از بین خواهد رفت.

ساجدی بیان کرد: در صورت بروز خطایی از سوی آمریکا،کره شمالی صراحتا اعلام کرده که کالیفرنیا را هدف قرار می‌دهد، بنابراین با توجه به شرایط منطقه و حمایت چین و روسیه از کره شمالی ممکن است جنگ نیابتی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها هم اکنون با ونزوئلا بر سر مسائل اقتصادی، با ایران بر سر برجام، با روس‌ها بر سر مسائل اوکراین، با چین بر سر مسائل اقتصادی و کره شمالی درگیر هستند و در مجموع به نظر می‌رسد ترامپ نوعی عقب‌نشینی تاکتیکی داشته است بنابراین  بعید می‌دانم آتش جنگی در منطقه افروخته شود.

انتهای پیام/

آمریکا ریسک جنگ با کره شمالی را نمی‌پذیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار