مولوی «سیدمحمدیوسف حسین‌پور» رئیس حوزه علمیه اهل سنت «گشت» سراوان و از علماى برجسته اهل سنت دار فانى را وداع گفت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مولوی «سیدمحمدیوسف حسین‌پور» رئیس حوزه علمیه اهل‌سنت «عین العلوم» بخش «گشت» از توابع شهرستان سراوان و از علماى برجسته اهل سنت روز گذشته دار فانى را وداع گفت.

این عالم اهل‌سنت که از علمای برجسته و محبوب اهل سنت سیستان و بلوچستان بود، در جریان سفر به پاکستان برای درمان بیماری، عصر روز گذشته در سن 87 سالگی در کراچی پاکستان در گذشت.

مولوی حسین‌پور برای نخستین‌بار شورای هماهنگی مدارس دینی اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان را پایه‌گذاری کرد و نخستین جلسه این شورا نیز به ریاست وی برگزار شده بود. این عالم اهل سنت همچنین از مشاوران ارشد مولوی عبدالعزیز ساداتی در امور مذهبی، اجتماعی و سیاسی در مجلس خبرگان رهبری در تهران بوده است.

مولوی حسین‌پور در فعالیت‌های اجتماعی حضور مستمر داشت و در مراسمات صلح و سازش، حل اختلافات طایفه‌ای و دیدارهای مردمی پیشگام بود.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان با صدور پیامی درگذشت مولوی محمد یوسف حسین پور را تسلیت عرض کرد.

در پیام آیت الله عباسعلی سلیمانی ضایعه درگذشت عالم زاهد مولوی محمد یوسف حسین پور سبب تاثر و اندوه فراوان شد.
در بخشی از این پیام آمده است: آن عالم فرزانه که با کوله باری از علم و دانش و آگاهی فراوان از احادیث نبوی (ص)، عمر پر برکت و گرانبهای خویش را در راه ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و تربیت شاگردان علوم دینی در حوزه علمیه گشت سروان پرداخت و خیل عظیم مشتاقان سیره و روش او از کرسی تدریس و آثار علمی ایشان بهره های معنوی و علمی بردند که تلاش های دلسوزانه و خیرخواهانه برای وحدت و همدلی به یادگار خواهد ماند.

در ادامه پیام نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان آمده است: اینجانب ضمن عرض تسلیت به حوزه‌های علمیه، عموم مردم این استان خاصه مردم شریف سراوان، غاطبه آقایان مولوی ها، شاگردان و ارادتمندان آن روحانی وارسته و به ویژه خانواده آن مرحوم از درگاه ایزد منّان غفران الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبائی را مسئلت می‌ کنم.

گفتنی است: مولوی محمد یوسف حسین پور به عنوان یکی از علما و شخصیت های برجسته اهل سنت و مدیر حوزه علمیه گشت سراوان روز گذشته براثر بیماری در سن 87 سالگی دارفانی را وداع کرد.

انتهای پیام/گ

درگذشت یکی از علما برجسته اهل سنت در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
India
اسماعیل
۱۶:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
خدای متعال در جوار بهترین نعماتش قرار دهد و ما را در ادامه راه بزرگمردان ثابت قدم گرداند
India
اسماعیل
۱۶:۵۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
خدای متعال در جوار بهترین نعماتش قرار دهد و ما را در ادامه راه بزرگمردان ثابت قدم گرداند
آخرین اخبار