رئیس‌ کنگره 3 گانه سرطان‌ سینه، گفت: مرکز تحقیقات سارکوما‌ به زودی مجوز تشخیص‌ و درمانی‌ اخذ و فعالیتش‌ را آغاز می‌کند.

سرطان سینه بیماری شایع در بین زنان‌/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات سار‌کما در آینده‌ای نزدیکبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیوان مجیدزاده‌ رییس کنگره سه‌ گانه صبح امروز در نشست خبری‌ کنگره سه گانه سرطان پستان که در مرکز تحقیقات‌ جهاد دانشگاهی‌ سرطان سینه برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی قوی‌ مردم در خصوص‌ سرطان‌ سینه‌اصلی‌ترین محور‌ این کنگره‌ بوده و در همین راستا برنامه‌های خوبی‌ برای آگاهی‌ بخشی به مردم‌ نسبت به سرطان سینه و پیشگیری‌ از آن برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار همایش‌ کنگره‌ سه گانه برگزار می‌شود که برنامه اول برگزاری دومین کنگره بین‌المللی‌ سرطان‌ سینه است زیرا این بیماری در بین زنان بسیار شایع بوده و در همین راستا از اهمیت بالایی‌ برخوردار است.

 مجیدزاده‌ بیان کرد: برنامه دوم‌ در کنگره‌ سه گانه‌، طب فراگیر‌ در سرطان‌ است که امسال‌ برای دومین بار این همایش‌ در سطح بین‌المللی و با حضور متخصصانی‌ از کشورهای آمریکا، ایتالیا، هلند‌ برگزار می‌شود.

 وی عنوان کرد: متخصصان طب کلاسیک‌ در کنار طب مکمل‌ و جایگزین‌ می‌توانند ظرفیت‌های زیادی را ایجاد کنند زیرا مذاکرات خوبی در سال‌های گذشته میان این 2 مکتب‌ پزشکی صورت گرفته و نتایج خوبی‌ در کنگره اول به دست آمده است و یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره گرد و غبار‌زدایی از چهره مکاتب طبی‌ است تا از پتانسیل‌ جدی تشخیصی و درمانی این 2 طب‌ استفاده بهینه‌ شود و همچنین درگیر شدن آن با طب سنتی‌ می‌تواند ظرفیت‌هایی را برای ما ایجاد کند و دست افراد ناباب‌ و سودجو‌ را از به حاشیه کشاندن طب سنتی و کلاسیک‌ قطع کند.

 رییس کنگره‌ 3 گانه با بیان اینکه برنامه سوم ما در این کنگره اجرای سمپوزیوم‌ سارکما‌ است، اظهار کرد: سرطان سارکوما بیشتر در عضلات و اندام ایجاد می‌شود، البته خوشبختانه این بیماری زیاد در دنیا و کشورمان‌ شایع نیست اما معدود بیماران‌ ما از امکانات درمانی و تشخیصی خوبی برخوردار نیستند و خدمت‌رسانی به این افراد وجود ندارد و این بیماران برای درمان از مطبی‌ به مطب دیگر‌ رجوع می‌کتتد و همچنین خدمت‌رسانی به آنها به خوبی انجام نمی‌شود.

 وی ادامه داد: مرکز تحقیقات سارکوما‌ در حال راه‌اندازی بوده و در آینده‌ای نزدیک مجوزهای‌ درمانی و تشخیصی‌ آن اخذ می‌شود اما در حال حاضر‌ کارهای تحقیقاتی و پژوهشی‌ در این مرکز انجام می‌شود و این سمپوزیوم‌ در راستای تشکیل چنین مرکزی مشابه‌ مرکز تحقیقات پستان است.

 وی تأکید کرد: 20 برنامه آموزشی در حوزه سارکوما‌ در پژوهشکده‌ جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود و در آینده‌ای نزدیک مجوز‌ کارهای بالینی‌ اخذ شده و این مرکز به طور رسمی‌ کار درمانی و تشخیصی‌ خود را آغاز می‌کند.

 مجیدزاده‌ تأکید کرد: در مرکز تحقیقاتی‌ سارکوما‌ کارهای علمی خوبی انجام شده اما هنوز مجوز کارهای درمانی – تشخیصی‌ صادر نشده است.

 رئیس‌ کنگره 3 گانه سرطان‌ سینه‌ ادامه داد: در حوزه طب سنتی‌ کشور برای خود دارای مکاتب طبی‌ بوده و ما باید با انجام کنگره‌های مختلف سعی کنیم زبان علمی را به زبان طب‌ کلاسیک‌ نزدیک کنیم‌ زیرا متخصصان فرصت‌ این را ندارند‌ تا با طب کلاسیک‌ گفت‌وگو و مذاکرات داشته باشند و همچنین این کار سبب می‌شود دست افراد سودجو‌ از بحث طب سنتی و کلاسیک بسته شود و به نظر من تمامی این مکاتب‌ ظرفیت‌های جدی علمی خوبی‌ دارند‌.

درمان 40 درصد از بیماری‌ها با روش‌های نوین پزشکی

 مجید‌زاده اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت‌ امروز‌ 40 درصد از بیماری‌ها به وسیله روش‌های نو درمان می‌شوند و کشورمان متأسفانه درگیر حواشی‌ مختلف مربوط به طب‌ سنتی‌ شده و این مسئله باعث می‌شود تا از ظرفیت‌ این طب‌ در کشور استفاده نشود.

 وی یادآور شد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این کنگره کسب دانش و علم و کاربرد‌ آن با توجه به نیاز کشور است.

ضرورت آگاهی رسانی صحیح به مبتلایان سرطان

در ادامه حسین رضایی‌زاده دبیر علمی دومین کنگره ملی طب فراگیر و سرطان اظهار کرد: همه ظرفیت‌های پزشکی اعم از جراحی، پرتو درمانی در کنار حوزه‌های طب مکمل سبب بهبود و افزایش طول عمر زندگی بیماران می‌ شود و عوارض ناشی از بیماری کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: طب  مکمل و طب ایرانی برای بهبود کیفیت زندگی و کاهش عوارض می‌تواند مفید و موثر مواقع شود که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به بیماران و خانواده‌های آنها در زمینه درمان بسیار موثر است.

رضایی‌زاده بیان کرد: آگاهی رسانی صحیح به مبتلایان سرطان از جمله اهداف  اصلی کنگره محسوب می شود که نوع برخورد با بیماران مبتلایان به درمان بیماری‌ها مساله مهمی است که این مساله از دیگر اهداف کنگره سه گانه سرطان محسوب می‌شود.

دبیر علمی دومین کنگره ملی طب فراگیر و سرطان، یادآور شد: مراقبت‌های تسکینی و حمایتی، تغذیه و رژیم درمانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، علوم پایه و مبانی اولیه علمی مکاتب مختلف طب مکمل، حوزه‌های تخصصی مرتبت به طب ایرانی از جمله محورهای کنگره هستند.

بررسی راهکارهای درمان بیماری سارکوما

همچنین داریوش گوران سواد کوهی دبیر علمی دومین سمینار تخصصی سارکوما در ادامه  افزود: سارکوما یک عارضه نادر است که با تشخیص به موقع پزشکان انکولوژی ، رادیوتراپی، هماتولوژی رشته‌هایی مانندجراحی آنکولوژی که کار ارتوپد می‌کنند تشخیص به موقع و در‌مانش بسیار اهمیت دارد.

سواد کوهی ادامه داد: اخلاق پزشکی و جامعه ‌شناسی در این سمینار مطرح بوده و راهکارهای مختلف نیز در این کنگره  بررسی می‌شود.

دبیر علمی دومین سمینار تخصصی سارکوما یادآور شد: در بحث سمینار نقش جراحی و قطع عضو و راه‌های تشخیص به وسیله رادیو لوژی و ام آر ای و همچنین سی تی اسکن بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار