همزمان با هفته نیروی انتظامی مراسم تجلیل از مدرسین و فعالان آموزش همگانی با شعار پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ همزمان با هفته نیروی انتظامی مراسم تجلیل از مدرسین و فعالان آموزش همگانی با شعار پلیس برای امنیت ، امنیت برای همه با همکاری ستاد برگزاری هفته ناجا در ساختمان فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد.


 رییس اداره آموزش همگانی با اشاره به لزوم آموزش در جامعه و رسالت آن گفت: یکی از برنامه های مهم و همه ساله در هفته نیروی انتظامی تقدیر از فعالان عرصه آموزش همگانی است .


حاجی عبدالرضایی گفت : یکی از علل آسیب های اجتماعی جهل و نا آگاهی افراد جامعه است که معاونت اجتماعی و اداره کل آموزش همگانی و عمومی بر اساس نیازسنجی در جوامع هدف و شناخت آسیب ها و نیازهای آموزشی همه اقشار جامعه به صورت اموزش های چهره به چهره ، جراید ، صداوسیما، تابلوهای آموزشی در معابر شهری و برپایی نمایشگاه های دوره ای برنامه ریزی و اجرا می شود که از ابتدای سال 23338 نفر طی 28 جلسه مورد آموزش قرار گرفته اند.


وی با اشاره به فعالیت های این اداره کل و کسب رتبه دوم در سال 95 در استان های کشور گفت : استان قم به عنوان استانی نوآور و خلاق در زمینه طراحی و تولید و توضیع بسته های آموزشی و نرم افزاری همچون رایحه ترنم برای ارائه به جامعه هدف و فرهنگ سازی در جامعه پیش قدم بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین یزدی با تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی به عاملان برقراری امنیت و آرامش جامعه گفت : یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری مدظله العالی آسیب های اجتماعی است که با توجه به اهمیت آموزش های همگانی و اجتماعی می توان جامعه را از وجود مجرم و آلات جرم پاک نگاه داشت تا بدین وسیله سطح آگاهی و اطلاعات مردم نیز بالا رفته و قربانی جرم نشوند.


وی با توجه به مشکلات فراوان جوامع غربی و خودکشی های افراد در این جوامع که بیشترین درآمد دنیا را نیز دارا می باشند گفت : بدانید که بدون دین نمی توانیم آرامش را برای افراد جامعه تامین نماییم زیرا دو نعمت از بزرگترین نعمت های الهی است یکی داشتن سلامت جسمی و داشتن جامعه ای ایمن که با ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه دنیا به این عدل و داد جهانی خواهد رسید و همه مسوولان در امر آموزش همگانی باید بکوشند تا این آموزشها در جهت خدمت به خلق و شکوفایی دین خدا باشد چرا که جایگاه اموزش دهنده و آموزش گیرنده در نزد خدا بسیار محبوب است و در تمام عرصه ها باید قیام بالفعل داشته و با تمام وجود و به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام بدهیم تا جامعه ای قدرتمند ، قدرشناس و پرنشاطی داشته باشیم.


معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان سرهنگ صادقی با توجه به اهمیت آموزش های همگانی در همه عرصه ها و سنین در جامعه گفت : اهمیت آموزش های همگانی در جامعه به قدری مهم است که خداوند متعال اولین مربی ، هدایتگر و آموزگار انسانهات که در جای جای قرآن کریم نیز بسیار ذکر شده است و هدف آن حرکت از تاریکی ها به سمت نور در جهت سیر الی الله است .


وی گفت : با توجه به تحقیقاتی که در جامعه صورت گرفته آمار جرائم برای کسانی که سطح سواد و دانش در آنها کم است بیشتر است و این نشان دهنده جایگاه علم و آگاهی و آموزش در جوامع است و در حوزه همگانی ابزار ، کیفیت پیام و نحوه ارائه آن رکن اساسی یک آموزش ایده آل می باشد.
در پایان از 22 نفر از فعالان عرصه آموزش همگانی تقدیر و قدر دانی به عمل آمد.

انتهای پیام/ش

قدر دانی از مدرسین آموزش همگانی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار