ستاری با بیان اینکه فروش در حوزه شرکت‌های نانو به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده، گفت: در حوزه‌های تکنولوژی‌های جدید، مثل نانوتکنولوژی اتفاقات خوبی افتاده است.

فروش شرکت های نانو به ۹۰۰ میلیارد تومان رسیدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در نشست صبحانه کاری اعضا و هیأت رییسه اتاق بازرگانی ایران‌ اظهار کرد: بیشترمواقع صحبت زیادی درباره عدم ارتباط و همکاری دانشگاه و صنعت وجود داشته  و  باید در حوزه اقتصاد ایده‌های جدیدی وجود داشته باشد.

وی در خصوص خروج افراد نخبه از کشور گفت:‌ آمارهای اعلام شده در خصوص فرار مغزها به طور کامل غلط بوده و من نمی‌خواهم در این باره صحبت کنم.

این مقام مسوول در ادامه افزود: روزی که بحث شرکت‌های دانش‌بنیان را شروع کردیم، برای اینکه مشکلی در فضای کسب و کار به وجود نیاید، یک کوچکی را برای کسب و کار جدا کردیم و اسم آن را دانش‌بنیان گذاشتیم، الان این فضا تبدیل به حدود 3 هزار و 200 شرکت شده و  40 هزار میلیارد تومان هم فروش این شرکت‌ها است و سال به سال فروش این شرکت‌ها تا حدود دو برابر هم می‌رسد، که در حال تبدیل شدن به عدد قابل‌ توجهی در اقتصاد کشور است.

ستاری بیان کرد: امروزه فعالان اقتصادی جدیدی وارد این عرصه می شوند و بیشتر جوانانی هستند که شرکت‌های آنها چندان بزرگ نبوده و یا حتی وجود فیزیکی ندارد. بنابراین لازم است تا نوع برخورد با چنین شرکت‌هایی با سیستم‌های سنتی متفاوت باشد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با توجه به اینکه بخش زیادی از دانشگاه‌های کشور بودجه خود را از دولت تامین می کنند، گفت: خروجی این دانشگاه‌ها برای ورود به بازار کار مناسب نخواهد بود.

ستاری ادامه داد: باید دانشگاه‌های کشور حدود 70 درصد بودجه خود را از بخش خصوصی و در قالب قراردادهایی در زمینه صنعت، تکنولوژی و استارت‌آپ‌ها بگیرند.

وی با اشاره به ایجاد استارت‌آپ‌ها در سال‌های گذشته، گفت: این استارت‌آپ‌ها هر روز زندگی ما را تغییر می‌دهند، به طوریکه آنهایی که در حوزه خدمات کار می‌کنند، سرویس‌های ارزان‌تر با دسترسی بالاتر ارائه داده و هزینه‌های ما را به شدت کاهش می‌دهند.

ستاری گفت: در بقیه سرویس‌ها به راحتی می‌توان از این تکنولوژی‌های جدید استفاده کرد و حتی می‌توان تعداد پرونده‌های قضایی را که شاید 60 درصد آن مربوط به سازمان تعزیرات باشد را به صفر رساند.

وی با اشاره به برخورداری از پتانسیل مناسب کشور در بخش بیوتکنولوژی، گفت: باید پایه اقتصاد کشور بر اساس دانش استوار شود و این پتانسیل درمان درد اقتصاد کشور خواهد بود.

ستاری یادآور شد: در حوزه‌های تکنولوژی‌های جدید مثل نانوتکنولوژی اتفاقات خوبی در کشور رخ داده، به طوریکه سال گذشته فروش در حوزه شرکت‌های نانو به 900 میلیارد تومان رسید.

وی در خاتمه گفت: تعداد شرکت‌ها در حوزه نانوتکنولوژی در حال رشد بوده و به زودی این شرکت ها که همتایان سنتی خود را به چالش خواهند کشید.

انتهای پیام/

تکنولوژی نانو راه خود را در صنعت پیدا می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار