معاون فرماندار شادگان از پرداخت مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال خسارت بیمه محصولات کشاورزی سال های ۹۰ تا ۹۴ به کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نعمت اله آلبوغبیش، معاون فرماندار شادگان در جلسه شورای کشاورزی شهرستان شادگان که با حضور مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خوزستان و اعضای شورای کشاورزی شهرستان در محل فرمانداری شادگان برگزار شد، بیان داشت: مبلغ ۵۷۰ میلیارد ریال غرامت بیمه گندم به کشاورزان خسارت دیده این شهرستان در سال های۹۰ تا ۹۴ پرداخت شده است.

وی افزود: غرامت بیمه گندم در سال زراعی ۹۶-۹۵ تاکنون تعیین و پرداخت نشده است .

آلبوغبیش با اشاره به خشکسالی های اخیر و وابستگی اقتصاد منطقه به آب و کشاورزی و تأکید بر ضرورت مدیریت آب در سطح استان اذعان کرد: علاوه بر خشکسالی و کم بارانی در سال های اخیر، عدم مدیریت مناسب آب در شهرستان های بالادست نیز از عوامل کم آبی در شهرستان شادگان است که باید توسط متولیان امور آب به درستی مدیریت و آب موجود عادلانه توزیع شود.

معاون فرماندار شادگان بر لزوم تأمین آب مورد نیاز کشت های پائیزه که در شهرستان شادگان از 5 آبان ماه در سطح ۲۲ هزار هکتار آغاز می شود تأکید کرد و اظهار داشت: سازمان آب و برق استان باید هر چه سریع تر در خصوص امکان تأمین شدن یا نشدن  آب مورد نیاز مزارع شهرستان اعلام نظر کند .

وی در ادامه تسریع در تعیین درصد خسارت وارد شده به محصولات سال زراعی ۹۵-۹۶ و پرداخت غرامت به کشاورزان خسارت دیده را خواستار شد.

انتهای پیام/گ

خسارت گندم به کشاورزان شادگان پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.