رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت: از 114 طرح پژوهشی با موضوع کشاورزی و منابع طبیعی در حال اجرا در این استان ، 60طرح به اتمام رسیده و 54 طرح در مرحله اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   علی صلاحی رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کهگیلویه و بویر احمد گفت:این طرح ها در زمینه های آب و خاک، گیاه پزشکی، جنگل و مرتع، گیاهان دارویی، زراعت و باغبانی، کنترل و گواهی بذر و تحقیقات دیم، تحقیقات اقتصادی، کشاورزی و آبخیزداری و علوم دامی در یک سال گذشته تکمیل شده و یا در حال اجراست.

صلاحی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح های تکمیل شده را بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال ذکر کرد و گفت :برای تکمیل طرح های در دست اجرا 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صلاحی مهم ترین چالش پیش روی این مرکز را کمبود اعتبار و تجهیزات پژوهشی ذکر کرد.

وی مدیرت خشکسالی، تهیه الگوی کشت، معرفی ارقام محصولات زراعی و باغی مناسب، بهره برداری اقتصادی از گیاهان دارویی استان را از مهمترین برنامه های این مرکز دانست .

به گفته صلاحی مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته در شاخص برنامه‌ریزی امور پژوهشی رتبه 10 را در بین استان‌های کشور کسب کرد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 160 هزار هکتار زمین‌ زیر کشت محصولات زراعی و 41 هزار هکتار باغ‌ سردسیری و گرمسیری است.

این استان سالانه با تولید افزون بر 800 هزار تن محصولات کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی جنوب غرب کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

60طرح پژوهشی بخش کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد به اتمام رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.