اولین مزایده برون سپاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای برگزاری نمایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی با نظارت دستگاه‌های نظارتی ذیربط و انجام مراحل قانونی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  احسان ارکانی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد در نشستی با اصحاب رسانه افزود: صنعت و فعالیت نمایشگاهی یک صنعت نوپا در جامعه ماست که با وجود قدمت صد ساله آن در جهان از حدود ۲۰ سال پیش در مشهد ایجاد شده است که با عناوین و موضوعات مختلف از سنین خردسال تا میانسال در حوزه‌های مختلف مثل کامپیوتر، کشاورزی، گردشکری، صنعت، معدن، حوزه نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نمایشگاه بین االمللی مشهد با ۵۲ عنوان نمایشگاه تخصصی در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شده است، گفت: ۴ هزار و دویست و نوزده نفر غرفه دار در متراژ ۱۸۲ هزار و هفتصد نود مترمربعی نمایشگاه حضور پیدا کردند و این نمایشگاه‌های تخصصی پذیرای ۲ میلیون و ششصد و پنجاه هزار بازدید کننده بوده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه سال ۹۵ سود خالص از درآمد حاصل از نمایشگاه بین االمللی مشهد نسبت به سال ۹۴ افزایش و رشد ۳۲ درصدی داشته است، تصریح کرد: با توجه به رکوردی که سال گذشته در اقتصاد و صنعت کشور شاهد آن بوده ایم با مساعدت و تعامل جمعی و مشارکتی که نسبت به تولیدکنندگان صورت گرفت باعث شد تا هر دو طرف منفعت ببردند.

ارکانی گفت: نمایشگاه که در پیش رو داریم نمایشگاه خدمات شهری و محیط زیست است که با حضور تمام شهرداری‌های مختلف استان برگزار خواهد شد و همچنین تفاهم نامه‌ای با نمایشگاه بین المللی کرمان منعقد شده تا بصورت دو طرفه توانمندی‌ها و دستاورد‌های هر دو استان به نمایش گذاشته می‌شود و به صورت متقابل و با بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و ... نمایشگاهی از توانمندی‌های استان خراسان رضوی نیز در محل نمایشگاه بین‌المللی کرمان برگزار می‌کنیم.

وی سود خالص نمایشگاه بین االمللی مشهد را ۱۲ میلیارد و ۱۴۸ میلیون تومان عنوان کردو افزود: درآمد کل سال ۹۵ نمایشگاه بین المللی مشهد و سهم برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها در مجموع مبلغ ۱۸ میلیارد و ششصد و سی و هفت میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه از سال ۹۲ برگزاری نمایشگاه برون سپاری شده و بخش خصوصی برگزار کننده نمایشگاه‌ها است، افزود: در برون سپاری برگزار کنندگان نمایشگاه‌ها اعتراضاتی مطرح شد و بجهت اینکه برون‌سپاری رقابتی مطلوب‌تر است و نباید فضای انحصاری داشته باشد که باتوجه به این مطالبات سعی شد فضا تعدیل پیدا کرده و چارچوب‌ها و ضوابط‌های قانونی رعایت شود.

ارکانی با اشاره به اینکه امسال اولین مزایده برون سپاری نمایشگاه با رعایت تشریفات و مراحل قانونی برگزار شد، ادامه داد: در سال ۹۲ که نخستین دوره برون‌سپاری بود مزایده‌ای در این ارتباط برگزار نشده بود بنابراین در دوره جدید تصمیم بر این شد که فرآیند قانونی و کارشناسی طی شود و نهایتاَ به‌طور شفاف و واضح مزایده‌ای با نظارت دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه از اهداف نمایشگاه‌های بین االمللی مشهد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است و ما از هرچه بهتر و بیشتر برگزارشدن چنین نمایشگاه‌های استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: پارسال ۵۲ عنوان نمایشگاه تخصصی به ارایه محصولات و دستاورد‌های خود پرداختند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: امسال علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های گذشته نمایشگاه‌های تخصصی دیگری مانند نمایشگاه شهر هوشمند، نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه گذاری، نمایشگاه شیرینی و شکلات، نمایشگاه خانواده ایرانی، خانه ایرانی و تولید ایرانی با ارایه دستاورد‌های و محصولات داخلی کشور گام مطلوب با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی بردارد به نمایشگاه‌های تخصصی اضافه شده است.

ارکانی ادامه داد: نمایشگاه بین االمللی مشهد با توجه به رویکرد بین االمللی بودن آن پذیرای بازدید کنندگان، متخصصان و غرفه داران از کشور‌های های مختلف به تناسب نمایشگاه‌های تخصصی بوده است که این حضور نشان دهنده اهمیت و جایگاه نمایشگاه‌های بین االمللی مشهد است که می‌تواند به عنوان یک قطب خودنمایی کند.

انتهای پیام// ف. غ

 

بازدید بیش از ۲ میلیون نفر از نمایشگاه‌های تخصصی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار