مشاور امور بانوان کارآفرین و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت:برنامه ریزی شده است تا سال 1400، 30 درصد مدیران از بانوان باشد .

مشاور امور بانوان کارآفرین:30درصد بانوان بر مسند مدیریت 1400به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پریچهر سلطانی مشاور امور بانوان کارآفرین و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کار آفرین آذربایجان شرقی گفت: برنامه ریزی شده است تا سال 1400، 30 درصد مدیران از بانوان باشد .

 وی  افزود: در کنار حمایت های جدی و پرهیز از بخشی نگری، باید میزان مشارکت زنان در حوزه های مختلف اقتصادی افزایش یابد.

وی همچنین با بیان اینکه شهرک های صنعتی به علت ارائه زمین ارزان قیمت، معافیت های مالیاتی و تامین زیرساخت هایی همچون آب و برق، محیط های مناسبی برای تولید و کسب و کار هستند از بانوان خواست از چنین امکاناتی برای فعالیت های اقتصادی خود استفاده کنند .

مشاور امور بانوان کارآفرین خاطر نشان کرد: حدود 25 میلیارد تومان تسهیلات هم از طریق سایت بهین یاب برای حل مشکلات واحدهای تولیدی - صنعتی در نظر گرفته شده است که بانوان کارآفرین آذربایجان شرقی هم می توانند با استفاده از این تسهیلات، بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

پروین اشراقی مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی ،هم در این جلسه گفت :نرخ بیکاری زنان استان، 19.4 درصد است با این حال 321 تعاونی بانوان در آذربایجان شرقی فعال و نرخ مشارکت استانی زنان در سال 94، 91.1 درصد بوده است .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی هم در جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کار آفرین استان گفت: در 54 شهرک و ناحیه صنعتی آذربایجان شرقی 2 هزار و 200 واحد فعال است و 7 درصد این واحدها را بانوان اداره می کنند.

مرتضی نیرومند اسکویی افزود: مطالعات مربوط به ایجاد اولین خوشه صنعتی مختص بانوان هم در استان آغاز شده است و به زودی این خوشه در استان ایجاد می شود.

انتهای پیام/خ 

فعالیت 321 تعاونی با مدیریت بانوان در آذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.